محکومیت ۴۱ میلیارد ریالی برای قاچاقچی موتورسیکلت در البرز

جریمه ۳ میلیاردی محتکر لوازم خانگی، حکم ۴.۲ میلیاردی برای قاچاقچیان سوخت در سیستان و بلوچستان، محکومیت ۴۱ میلیارد ریالی برای قاچاقچی موتورسیکلت در البرز، جزای ۱.۸ میلیاردی برای قاچاقچی سیگار، استرداد ۳۵ هزار یورو ارز به شاکی در آذربایجان شرقی از آخرین اخبار سازمان تعزیرات حکومتی است.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: با دریافت گزارش در مورد احتکار ۱۶۰ قلم انواع لوازم خانگی در انبار به قصد گرانفروشی، پرونده تخلف در شعبه هیأت بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه بررسی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده با توجه به مدارک و مستندات موجود و همچنین عدم دفاع موجه متخلف، حکم به الزام به فروش کالای‌های مکشوفه تحت نظر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال جزای نقدی صادر کرد.

حکم ۴.۲ میلیاردی برای قاچاقچیان سوخت

حیدر میرزایی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأمورین یگان تکاوری ۱۱۲ ایرانشهر بر اساس اخبار دریافتی در بازرسی از یک دستگاه تریلی چادر دار مقدار ۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضمن تحویل محموله به انبار شرکت نفت شهرستان ایرانشهر، گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: رئیس شعبه رسیدگی کننده به پرونده با توجه به اقرار متهم و مستندات موجود در پرونده اتهام قاچاق سوخت را محرز و حکم به ضبط سوخت‌های مکشوفه صادر و متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

میرزایی همچنین از رسیدگی به پرونده ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد و اظهار داشت: مأمورین پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر با توجه به گزارش دریافتی در مورد تصادف دو دستگاه خودروی کامیون برای بررسی صحنه به محل مراجعه که مشاهده کردند یک دستگاه خودرو کامیون حامل ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق بدون راننده رها شده است.

وی افزود: در همین راستا خودرو به پارکینگ انتقال و پرونده در تعزیرات حکومتی ایرانشهر بررسی شد که نهایتاً پس از دستگیری راننده خودرو و اعتراف به انجام تخلف، شعبه رسیدگی کننده برابر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتهام را وارد دانست و متخلف را به ضبط سوخت کشف شده و پرداخت یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد

محکومیت ۴۱ میلیارد ریالی برای قاچاقچی موتورسیکلت

حجت‌الله هراتی مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز گفت: مأمورین کلانتری شهرستان کرج حین گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین ۱۳۰۰ سی سی فاقد پلاک انتظامی و مجوز تردد مشکوک و با توجه به عدم ارائه مدارک گمرکی از سوی مالک، موتورسیکلت را به ظن قاچاق توقیف کردند.

وی افزود: پرونده این گزارش به شعبه هفتم بدوی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز این اداره کل ارجاع و پس از رسیدگی و احراز تخلف، حکم به ضبط موتورسیکلت مکشوفه صادر و متهم به پرداخت ۴۱ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

جزای ۱.۸ میلیاردی برای قاچاقچی سیگار در آذربایجان غربی

محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی گفت: مأمورین دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان چالدران در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله در مورد دپوی سیگار در انبار مربوط به یک باب مغازه، با هماهنگی مقامات قضائی به محل عزیمت و در بازرسی از آن تعداد ۲ هزار و ۳۵۰ باکس سیگار را به ظن قاچاق کشف و ضبط کردند.

وی افزود: با ارسال گزارش به تعزیرات حکومتی شهرستان چالدران و بررسی در شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز، تخلف محرز اعلام و متهم به ضبط کالای مکشوفه و پرداخت یک میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

استرداد ۳۵ هزار یورو ارز به شاکی در آذربایجان شرقی

سیداحد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفت: طبق شکایت واصله در مورد عدم ایفای تعهد ارزی شرکت واردکننده کالا در قبال ثبت سفارش انجام شده، پرونده تخلف شرکت مزبور در شعبه ویژه تعزیرات حکومتی شهرستان مرند مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی اسناد و مدارک موجود، تخلف انتسابی محرز و مشخص شد شرکت متخلف در قبال انجام تعهد خود مبنی بر برگرداندن ارز دریافتی هیچ گونه اقدامی انجام نداده است.

یوزباشی تصریح کرد: شعبه رسیدگی کننده با توجه به محتویات پرونده شرکت مزبور را به برگرداندن میزان ارز مورد تعهد محکوم کرد که این رأی پس از ابلاغ مورد اجرا قرار گرفت و ارز مورد تعهد به بانک مربوطه برگردانده شد.

کد خبر 461121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.