آغاز قرنطینه‌های جدید ضد کرونایی در قبرس

مقامات رسمی قبرس از سختگیرانه‌تر شدن محدودیت‌های کرونایی تا سی و یکم ماه دسامبر خبر داده و ادعا کرده‌اند به زودی انتشار ویروس کرونا در کشور را به حداقل خواهند رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی سرعت گرفتن انتشار ویروس کرونا در سراسر کشور قبرس، مقامات ارشد تصمیم گرفتند محدودیت‌های کرونایی را افزایش دهند تا از این طریق، به مهار شیوع بیماری کمک کنند. محدودیت‌های جدید تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و در صورت کاهش شیوع بیماری کووید -۱۹، در سی و یکم ماه دسامبر به پایان خواهد رسید. البته نخست وزیر قبرس اعلام کرده است که چنانچه تا زمان مقرر، سرعت انتشار ویروس به طور قابل توجهی کاهش نیابد، آنگاه برای اعمال محدودیت‌های جدید، تصمیمات دیگری اتخاذ خواهد شد.

مقامات رسمی قبرس ادعا کرده‌اند که برای نجات مردم کشور خود از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و در تلاشند به زودی شیوع بیماری کووید -۱۹ در کشور را به حداقل برسانند. در این راستا، ابتدا سراسر کشور در وضعیت اضطراری قرار خواهد گرفت و تردد مردم در داخل شهر به طور جدی تحت نظارت مأموران امنیتی خواهد بود. در ضمن، محدودیت‌هایی که پیش از این بر مردم حاکم بود همچنان ادامه خواهد داشت و بر آن‌ها نیز افزوده می‌شود.

به عنوان مثال، فعالیت تمام پاساژها و مراکز تجاری غیر ضروری مشمول محدودیت‌های ویژه‌ای خواهد شد و تنها فروشنده‌های مواد غذایی بدون محدودیت مجاز به باز کردن فروشگاه‌های خود هستند. علاوه بر این، رفت و آمد به تمام کلیساها و معابد سراسر کشور ممنوع خواهد بود و برگزاری مراسم ازدواج یا تشییع جنازه‌ها تنها با حضور ۱۰ نفر در این مکان‌ها مجاز است. همچنین، تعداد افرادی که برای امور ضروری به مکان‌های عمومی نظیر داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند نیز محدود می‌شود و مردم نیز باید با رعایت فاصله استاندارد در این مکان‌ها حضور پیدا کنند. حضور افراد زیر ۱۸ سال در مراکز ورزشی ممنوع خواهد بود و سایرین نیز با تعداد محدود و مشروط بر رعایت کامل اصول بهداشتی می‌توانند فعالیت‌های جسمی خود در باشگاه‌ها را ادامه دهند. تمام موارد ذکر شده تا پایان سال، یعنی تا سی و یکم دسامبر ادامه خواهد داشت و پس از آن، دولت با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا برای افزایش یا کاهش محدودیت‌ها، تصمیم خواهد گرفت.

کد خبر 461108

برچسب‌ها