بسیاری از تخلفات اعضای شورا تخلفات شخصی است

رئیس شورای اسلامی استان تهران گزارشی از عملکرد سه ساله این شورا ارائه کرد و درباره تعداد تخلفات شوراها توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام فخاری پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری که در محل ساختمان شورای استان تهران برگزار شد با اشاره به عملکرد این شورای بالادستی اظهار کرد: شورای اسلامی استان تهران تلاش کرد با وجود گوناگونی شوراها، براساس قانون به عنوان یک نهاد مدنی و نظارتی، راهبری و هماهنگی را در استان تهران به درستی پیش ببرد.

وی با بیان اینکه شورای استان تهران به عنوان یک شورای میانی تلاش کرد حوزه‌ها و زمینه‌های جدیدی را پیش ببرد، افزود: تاکید ما بر سازمان همیاری‌ها به این دلیل است که نقش مهمی در زمینه نظارت بر مدیریت شهری دارد.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه شورا ۷۵ دوره را در زمینه‌های مختلف برای شوراها برگزار کرده، تصریح کرد: همه گیری کووید ۱۹ روال کارها را بهم ریخت اما با توجه به شیوع این بیماری شورای استان تهران به صورت آنلاین در حال فعالیت بود و زمینه را برای اقدامات دوره ششم مدیریت شهری آماده کرد.

به گفته وی تأمین منابع آب در مناطق روستایی، آغاز نوآوری روستایی و فعالیت در زمینه کارآفرینی روستاییان و حل و فصل اختلافات شوراها اقداماتی است شورای اسلامی شهر تهران انجام داده است.

فخاری در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان تخلفات شوراهای استان تهران گفت: بارها اعلام کردم که این نسبت تخلف با توجه به تعداد اعضای شوراها تعداد زیادی نیست و بسیاری از موضوعاتی که در حال حاضر به آن رسیدگی می‌شود.فعالیت‌هایی است که در ادوار گذشته انجام شده، اما رسیدگی آن به حال حاضر می‌رسد بنابراین این موضوع مربوط به دوره پنجم نیست.

وی اضافه کرد: همچنین موضوع این دستگیری‌ها خطاهای شخصی افراد است و نه تخلفات سازمان یافته که توسط نهاد شوراها انجام می‌شود و در بسیاری از موارد سوءاستفاده از عضویت در شوراها نشده همچنین در خصوص شوراهای روستا نیز به دلیل فاصله ابلاغ بخشنامه‌ای مشکلی برای اعضای شورای روستا و بخش‌ها پیش آمد که با ابلاغ این بخشنامه و همکاری سازمان شهرداری و دهیاری‌های مشکل حل شد.

۲۱ عضو امکان نظارت کامل به تهران را ندارند

فخاری در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص این که چرا شوراها در حوزه نظارت سیاسی کاری می‌کنند به ویژه در شورای تهران که ملاحظات سیاسی در نظارت بر عملکردها بیش از سایر شوراها به چشم می‌آید و نمونه آن را در تندیس‌های نصب شده در سطح شهر که شباهتی با مشاهیر مورد نظر نداشتند اما تذکری هم شهرداری بابت این موضوع دریافت نکرد گفت: بیش از ۱۰ میلیون جمعیت در ۲۲ منطقه با ۲۱ عضو شورا زندگی می‌کنند که حتی اگر ۲۴ ساعته کار کنیم آنچه باید، محقق نمی‌شود و نهایت این است هرکدام اعضا به عنوان مسئول کمیته بر یک یا دو موضوع متمرکز می‌شوند.

وی افزود: تحقق اهداف فرهنگی و زیباسازی شهری پروتکل نظارتی لازم دارد و ما هم به عنوان ناظر در چگونگی اجرا و جانمایی شکایت داریم به همین دلیل شورا مصوبه‌ای به عنوان حریم آثار هنری را به تصویب رساند تا اجرا، جانمایی و پیامدهای نصب تندیس‌ها به خوبی انجام شود.

فخاری در ادامه درخصوص اجرای طرح‌های هادی شهرستان‌های تهران نیز اضافه کرد: طرح هادی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان آورده می‌شود اما دچار کندی است و برخی از آنها زمانش گذشته البته جز مواردی است که جلسات مستمر درخصوص آن تشکیل می‌شود تا بازنگری‌های آن انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان تهران در ادامه درخصوص فاضلاب شهرهای پردیس و بومهن نیز گفت: ساماندهی فاضلاب پردیس و بومهن به خوبی پیش رفته که این باعث پیشگیری از ورود آلودگی به آب‌هاست و جمع آوری آب‌های سطحی در تهران خوب پیش رفته و دستگاه‌های حفار بیکار نماندند اما نگرانی ما درخصوص شهرستان‌هاست که شهرداری تهران نمی‌تواند ورود پیدا کند به همین دلیل کارگروهی تشکیل دادیم تا آب‌های جمع آوری شده به عنوان آب ارزشمند در شهرستان‌های قدس بهارستان و شهریار استفاده شود و همچنین این حجم آب بدون خطر به رودخانه کرج انتقال دهیم.

تلاش برای توزیع فرصت‌های تهران در شهرهای اقماری

فخاری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا درخصوص افزایش هزینه‌های زندگی در پایتخت و گرایش برای زندگی در شهرهای اقماری و نیاز به توسعه خطوط مترو در این شهرها گفت: بودجه توسعه مترو برای شهرهای اقماری رقم پایینی دارد و در حال رایزنی با مجلس در این مساله هستیم.

وی درباره توسعه مترو گفت: در خط اتصالی اسلامشهر به تهران کلنگ زنی شده و در محورهای دیگر باید دنبال شود اما تاکنون تا همین حد و مقیاس پیش رفته‌ایم.

فخاری گفت: در تلاشیم فرصت‌های تهران را در شهرهای اقماری توزیع کنیم و یکی از آنها استفاده از ظرفیت بازارهای میوه و تره‌بار برای فروش محصولات تولیدی استان لحاظ کنیم.

وی درخصوص ایمن‌سازی استان تهران در مقابل زلزله گفت: ایمن‌سازی و اقدامات پیشگیرانه و مدیریت بحران را با همکاری یا زمان پدافند غیر عامل دنبال کردیم، تا در تصمیم‌گیری‌های توسعه‌ای حساب شده‌تر عمل شود.

کد خبر 460933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.