محدودیتی برای دفن متوفیان مبتلا به کرونا وجود نداشت

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در گزارش خود از نشست مشترک این مجمع با استاندار تهران، به نقل از مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت که در این روزها هیچ محدودیتی برای دفن متوفیان مبتلا به کرونا وجود نداشته و قطعه‌ای ویژه دفن فوتی‌های کرونایی در نظر گرفته نشده بود.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست مشترک مجمع نمایندگان استان تهران با استاندار اظهار کرد: این نشست با هدف استماع گزارش عملکرد سازمان بهشت زهرا (س) در ایام شیوع بیماری کرونا و همچنین بررسی وضعیت بودجه ۱۴۰۰ استان و استماع پیشنهادهای استانداری با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در خصوص عملکرد سازمان خود گزارشی ارائه و تاکید کرد که در این روزها هیچ محدودیتی برای دفن متوفیان مبتلا به کرونا وجود نداشته و قطعه‌ای ویژه دفن فوتی‌های کرونایی در نظر گرفته نشده بود. از طرفی طبق گزارش ایشان به دلیل همکاری مناسب سازمان‌ها و ارگان‌ها استانی با هیچ چالشی در زمینه دفن فوتی‌ها مواجه نشدیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران به پیشنهادات استانداری تهران در خصوص بودجه سال آتی استان اشاره کرد و گفت: در ادامه جلسه استاندار و معاونان وی پیشنهادات شان را در خصوص بودجه استان تهران مطرح کردند؛ از جمله ارتقای نقش شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها به استناد ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور از طریق امکان وضع آب بها و برق بها در مناطق مختلف استان بر اساس مقتضیات محلی و سیاست‌های کلی تعیین و منابع حاصله در راستای آبرسانی روستایی، شهری، ایجاد فاضلاب شهری و روستایی هزینه گردد و همچنین با توجه به سهم بالای استان در درآمدهای مالیاتی کشور، بخشی مناسبی از این درآمدها به استان برگشت داده شود تا این سهم به میانگین متوسط کشوری ارتقا یابد.

خضریان ادامه داد: با تأمل بر لزوم مولدسازی دارایی‌های دولت، استانداری تهران پیشنهاد کرد که شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها از طریق شناسایی چنین فضاهایی در استان و فروش این اموال از طریق مزایده عمومی اقدام کرده و وجه حاصله در حساب جداگانه‌ای در خزانه معین واریز شود تا شرایط مدیریتی را در تحقق این سهم ایفا کنند. این موارد از جمله پیشنهادات استانداری به مجمع نمایندگان بود تا در صورت لزوم در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ لحاظ و پیگیری کنند.

وی یادآور شد: نمایندگان استان تهران پس از استماع گزارش استانداری در خصوص بودجه استان تهران در لایحه ۱۴۰۰ پیشنهادات خود را ارائه کردند که اولویت بندی طرح‌ها و جایگزین طرح‌های مهم سلامت و درمان، حمل و نقل عمومی، بهبود وضعیت حمل و نقل میان حاشیه شهر و مرکز، رسیدگی به وضعیت اتوبوس‌های فرسوده و واگن‌های مترو، رسیدگی به بافت‌های فرسوده و مناطق غیر برخوردار حاشیه‌ای به جای طرح‌ها و پروژه‌های غیر ضروری استان، رفع مشکلات فاضلاب جنوب تهران و تکمیل تصفیه‌خانه‌ها با بهره‌گیری از بخش خصوصی و جلوگیری از آبیاری زمین‌های کشاورزی جنوب پایتخت با آب‌های آلوده، رسیدگی به معضلات زیست محیطی، آلودگی مدیریت پسماند، وضعیت پروژه‌ای آبخیزداری در شمال و غرب پایتخت، رسیدگی به اصناف آسیب دیده در ایام کرونا، بودجه حوزه‌های علمیه استان از جمله موارد مطرح شده و مورد تاکید نمایندگان تهران بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه بودجه استان باید با اولویت دادن به طرح‌های رفع محرومیت و عدالت اجتماعی تنظیم شود، اظهار کرد: در بررسی بودجه استان تهران باید طرح‌ها و پروژه‌های زیرساخت؛ مانند آب، برق، بهداشت و سلامت و حمل و نقل عمومی در اولویت قرار گرفته و به مناطق کم برخوردار استان بیشتر از قبل توجه شود.

خضریان خاطرنشان کرد: مقرر شد مجمع نمایندگان استان تهران برای بررسی و ارزیابی کلیات لایحه بودجه سال آینده جلسه ویژه‌ای در این خصوص تشکیل دهند. همچنین برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی بودجه استان از جمله برنامه‌های آتی مجمع نمایندگان تهران است.

کد خبر 460928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.