دستگیری ۲۶۵ شکارچی غیرمجاز در اصفهان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان از دستگیری ۲۶۵ متخلف شکار و صید در هشت ماه نخست سال جاری خبر داد.

سرهنگ مرتضی جمشیدیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ۲۶۵ متخلف شکار و صید در هشت ماه نخست امسال دستگیر شده و به مراجع قضائی معرفی شدند، اظهار کرد: از این متخلفان ۳۷ قبضه سلاح غیرمجاز و ۷۸ قبضه سلاح مجاز کشف و ضبط شده است.

وی افزود: بیشترین آمار تخلف شکار در مناطق حفاظت شده در ماه آبان رخ داد که در ۴۲ مورد ۷۳ شکارچی دستگیر شده و به مراجع قضائی معرفی شدند و کمترین شکار در تیرماه بوده که هشت مورد زنده گیری و شکار غیرمجاز پرندگان و یک مورد اقدام به شکار گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان به تشکیل ۱۴۶ پرونده قضائی برای متخلفان شکار و صید در هشت ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: مأموران یگان حفاظت از ابتدای سال تاکنون ۳۳۴ مورد شکار و زنده‌گیری غیرمجاز پرندگان، ۶۹ مورد شکار و زنده‌گیری پستانداران، ۹۶ مورد صید غیرمجاز آبزیان را کشف و ضبط کردند و از ۴۷ مورد شروع به شکار متخلفان جلوگیری شده است.

جمشیدیان درباره وضعیت حیات وحش در مناطق حفاظت شده در پی بارندگی‌های اخیر، گفت: بارش‌های اخیر در حدی نبوده است که به زیستگاه‌ها و حیات وحش استان آسیب رسانده باشد و تاکنون نیازی به تأمین و توزیع علوفه در مناطق چهارگانه تحت مدیریت نبوده است.

به گزارش ایمنا، استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، ۲ پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است. ۲۰۰ نیروی محیط بان از مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت می‌کنند.

کد خبر 460916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.