تولید ۱۴.۷ میلیون تن ذرت در سال زراعی جاری

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برآورد می‌شود تولید ذرت دانه‌ای و سیلویی به بیش از ۱۴.۷ میلیون تن در سال زراعی جاری برسد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فرامک عزیزکریمی، مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال حدود ۱.۲ میلیون تن ذرت دانه‌ای و بیش از ۱۳.۵ میلیون تن ذرت سیلویی در کشور تولید شود.

وی افزود: سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای ۱۴۰ هزار هکتار و ذرت سیلویی را ۲۶۰ هزار هکتار در سال زراعی جاری است.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: امسال سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای و سیلویی در مجموع ۱۱ درصد نسبت به سال زراعی قبل افزایش نشان می‌دهد.

عزیز کریمی ادامه داد: بیشترین میزان تولید ذرت دانه‌ای و سیلویی مربوط به استان‌های اردبیل خوزستان، اصفهان، فارس، کرمان، کرمانشاه، تهران و جنوب کرمان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته استان‌های خوزستان با تولید بیش از ۱.۶ میلیون تن، تهران بالای ۱.۵ میلیون تن و فارس با تولید نزدیک به ۱.۵ میلیون تن، استان‌های برتر در تولید ذرت سیلویی بوده‌اند.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره ذرت بذری نیز پیش بینی کرد: از سطح کشت بیش از ۵ هزار هکتار ذرت بذری در کشور، بیش از ۱۵ هزار تن بذر تولید شود.

عزیزکرمی گفت: بیش از ۴۴۰۰ هکتار مزرعه ذرت بذری در استان اردبیل بوده که بیش از ۸۰ درصد از سطح کشت این محصول را در کشور شامل می‌شود.

وی با اشاره به کشت نشایی ذرت اظهار کرد: کشت نشایی ذرت به صورت پایلوت در اکثر استان‌ها اجرا شده و در مجموع سطح کشت آن به ۷۰ هکتار می‌رسد.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: کشت نشایی در مصرف آب با توجه به پیش رس کردن محصول در مرحله خاک آب و پی آب مؤثر است.

عزیزکرمی درباره تأثیر ویروس کرونا بر حوزه کشت و تولید ذرت گفت: کرونا بر کشت این محصول تأثیری نگذاشته به جز آن مواردی که به ارتقای قیمت‌ها از جمله هزینه‌های کارگری و به ویژه کارگران بلال چین در مزارع منجر شده است.

کد خبر 460901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.