«کیان» فرایندهای مالی را در سفر به مشهد تسهیل می‌کند

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از توسعه زیرساخت‌های پرداخت موبایلی به عنوان یکی از شاخص‌های اقتصاد دیجیتال در شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال و سیستم‌های پرداخت مالی مدرن، یکی از وجوه شهرهای هوشمند در دنیا محسوب می‌شود و از این رو سعی داشته‌ایم زیرساخت‌های لازم برای این حوزه را در شهر مشهد ایجاد کنیم.

وی که در نشستی مجازی پیرامون برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران ITE 2020 و جایگاه نظام‌های نوین پرداخت، حضور یافته بود با اشاره به یکی از آخرین اقدامات سازمان فاوا شهرداری مشهد در این زمینه گفت: زیرساخت هم‌پذیرندگی «کیان» به زودی به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که نقش بسیاری در تسهیل پرداخت‌های خرد شهروندی خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با تأکید بر اهمیت این زیرساخت تصریح کرد: این بستر، نه تنها برای شهروندان مشهد، بلکه برای همه مردم کشور قابل استفاده است و سبب تسهیل پرداخت‌های خرد شهروندی خواهد شد. مشهد بیش از سه میلیون نفر جمعیت ساکن و شش برابر آن یعنی بیش از ۱۸ میلیون نفر جمعیت زائر و مسافر در طول سال دارد که استفاده از زیرساخت هم‌پذیرندگی «کیان» می‌تواند فرایندهای مالی را در سفر به مشهد برای این جمعیت قابل توجه آسان‌تر کند.

رجائیان با تشریح کاربرد این زیرساخت نوین، افزود: پیش از این برای استفاده از هر یک از اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی، وجود پذیرنده مخصوص به همان اپلیکیشن ضرورت داشت و این امر باعث تعدد و دشواری شرایط استفاده از این ابزارهای موبایلی می‌شد. به عنوان مثال یک تاکسی می‌بایست کیوآرکدهای مختلف مربوط به اپلیکیشن‌های گوناگون را در اختیار می‌داشت تا مسافران با نرم‌افزارهای متفاوت بتوانند برای پرداخت کرایه از آن استفاده کنند. اما با استفاده از زیرساخت «کیان» اپلیکیشن‌های پرداخت مختلف می‌توانند همگی از یک زیرساخت واحد بهره ببرند. این شیوه نوین نه‌تنها برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی همچون، اتوبوس، تاکسی و قطار شهری، بلکه برای سایر پرداخت‌های خرد شهروندی نیز قابل استفاده است.

وی با تشبیه این زیرساخت به شبکه «شتاب» در سیستم بانکی افزود: با کاربرد شبکه شتاب همه افراد می‌توانند از هر کارت و هر درگاه بانکی برای عملیات مالی خود بهره ببرند. زیرساخت هم‌پذیرندگی کیان نیز چنین کارکردی در عرصه پرداخت‌های خرد شهروندی دارد.

کد خبر 460771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.