یافته‌های مطالعاتی آلودگی هوای اصفهان ارائه و بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود شرایط دشواری که اصفهان دارد چاره‌ای جز ورود دستگاه‌های استانی به حل معضل آلودگی هوا نیست و پس از ارزیابی مطالعات نباید تعارف و تعللی با فرد یا سارمانی در این خصوص وجود داشته باشد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: چند روز اخیر وضعیت آلودگی هوای اصفهان از مرز هشدار عبور کرده و نه تنها برای افراد حساس بلکه برای همه گروه‌ها ناسالم شده است.

وی افزود: شاخص کیفیت هوای اصفهان در بسیاری از روزها بالای ۱۵۰ رفته و گاهاً شاخص بالای ۲۰۰ را نیز شاهد هستیم؛ شرایطی که در هر کشوری اتفاق افتد با تعطیل شهر همراه خواهد شد زیرا رفت و آمد و تردد در این شرایط می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وجود آلودگی هوا در اصفهان خطرات بدتر از کرونا را برای سلامت مردم رقم خواهد زد، تصریح کرد: اکنون با وجود شیوع کرونا، رفت و آمدها در شهر عادی بوده و همین موضوع می‌تواند خطرات جدی را برای سلامت مردم به‌ویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته هرگاه شرایط مشابه این روزهای شهر را تجربه می‌کردیم، مدارس می‌شد، ادامه داد: در روزهایی که مدارس باز نیستند و رفت و آمد مربوط به آن در شهر وجود ندارد و از سوی دیگر برخی صنوف و حتی کوره‌های اطراف شهر نیز تعطیل شده‌اند، باید مشخص شود که چرا شرایط آلودگی هوای اصفهان همچنان پایدار است.

محمدی با اشاره به اتمام دو پروژه مطالعاتی مربوط به آلودگی هوای اصفهان، خاطرنشان کرد: فردا (شنبه) جلسه‌ای با حضور مدیران استان، کارشناسان و اساتید دانشگاهی و دو تیم مجری این پژوهش‌ها برای ارائه نتایج مطالعات مربوط به آلودگی هوا تشکیل می‌شود تا با ارزیابی این مطالعات بتوانیم به جمع‌بندی مناسب و نزدیک به واقعیت موجود رسیده و منابع آلاینده اصفهان مشخص شود.

وی اضافه کرد: ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا قابلیت ارزیابی منابع را ندارد که دو مطالعه‌ای که به همت مدیریت شهری انجام شد، می‌تواند در شناسایی این منابع کمک کرده و به مدیران برای تصمیم‌گیری در کنترل آلودگی‌ها کمک کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هم‌افزایی و اقدامات تمام دستگاه‌های ذی‌ربط می‌تواند مطالعات را در مرحله اجرا تأثیرگذار کرده و آلودگی هوا را تا حد زیادی متوقف کند تا بدین وسیله شهروندان اصفهان از عوارض آلودگی در امان بمانند

وی ادامه داد: با وجود شرایط دشواری که اصفهان دارد چاره‌ای جز ورود دستگاه‌های استانی به حل معضل آلودگی هوا نیست و پس از ارزیابی مطالعات نباید تعارف و تعللی با فرد یا سازمانی در این خصوص وجود داشته باشد.

محمدی اظهار کرد: کنترل برخی منابع نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد بنابراین برخلاف گذشته که اغلب اقدامات موقت بوده، کنترل آلاینده‌ها براساس راهکارهایی که مطالعات ارائه داده است، نیاز به برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت بلندمدت دارد.

وی افزود: قطعاً شهرهای اطراف اصفهان نیز از نتایج این مطالعات بهره‌مند خواهند شد چون الگوی آلایندگی آن‌ها تفاوت چندانی با اصفهان ندارد.

کد خبر 460739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اصفهان، با تمام دستاوردهای فرهنگی اش، آثار باستانی اش، چنارهای سربه فلک کشیده اش و حتی زاینده رود پرآب بدون هوای سالم و پاک یعنی هیچ.