دموکرات‌ها تمایل بیشتری برای دریافت واکسن کرونا دارند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که برخی از مردم آمریکا تمایل ندارند واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان معتقد هستند که تقریباً بین ۷۵ تا ۸۵ درصد جمعیت دنیا باید واکسن کرونا را دریافت کنند تا این همه‌گیری پایان یابد. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تمایل افراد آمریکایی برای دریافت واکسن کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. ۶۰ درصد از مردم این کشور اعلام کردند که قطعاً به محض در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا، آن را دریافت می‌کنند در حالی که ۳۹ درصد افراد گفتند واکسن کرونا را تزریق نخواهند کرد؛ البته نیمی از این افراد اعلام کردند که در صورت منتشر شدن اطلاعات بیشتر در مورد واکسن، ممکن است نظر آن‌ها تغییر کند در حالی که ۲۱ درصد افراد اعلام کردند که قصد ندارند واکسن کرونا را دریافت کنند و کاملاً مطمئن هستند که منتشر شدن اطلاعات بیشتر در این زمینه نظر آن‌ها را تغییر نخواهد داد.

به نظر می‌رسد تمایل افراد به واکسیناسیون به عواملی مانند وابستگی سیاسی، نژاد و قومیت بستگی دارد. بر اساس این نظرسنجی ۶۹ درصد دموکرات‌ها اعلام کردند واکسن کرونا را دریافت می‌کنند در حالی که این درصد برای جمهوری خواهان ۵۰ درصد بود. علاوه بر این ۸۴ درصد دموکرات‌ها اظهار کردند که شیوع بیماری کرونا برای کل جمعیت ایالت متحده آمریکا یک تهدید به شمار می‌رود در حالی که تنها ۴۳ درصد جمهوری خواهان با این نظر موافق بودند.

همچنین تنها ۴۲ درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی اعلام کردند که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند در حالی که این میزان برای سفیدپوستان، آمریکایی‌های هیسپانیک و آمریکایی‌های آسیایی‌تبار به ترتیب ۶۱، ۶۳ و ۸۳ درصد است. علاوه بر این افرادی که درآمد خانوادگی و سطح تحصیلات بالاتری داشتند بیشتر از دیگران برای دریافت واکسن کرونا تمایل داشتند. این نظرسنجی زمانی انجام شد که شرکت‌های فایزر و مدرنا، میزان کارآیی واکسن‌های خود را تقریباً ۹۵ درصد اعلام کردند.

در کشور انگلستان نیز یک نظرسنجی شده است که بر اساس آن ۳۵ درصد افراد اعلام کردند که به احتمال زیاد واکسن کرونا را دریافت نمی‌کنند، ۴۸ درصد جمعیت این کشور در مورد میزان ایمن بودن واکسن نگران بودند، ۴۷ درصد افراد در مورد میزان کارآیی و تاثیرگذاری آن اطمینان نداشتند و ۵۵ درصد نیز نگران عوارض جانی واکسن بودند.

کد خبر 460560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.