تدوین دستورالعمل ساخت اتاق‌های مادر و کودک در قزوین

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: به منظور ایجاد وحدت رویه برای احداث، راه‌اندازی و ارائه خدمات تخصصی بهتر و جامع‌تر به مادران و کودکان در اماکن عمومی و خصوصی شهر قزوین، دستورالعمل ساخت و راه‌اندازی اتاق‌های مادر و کودک در این معاونت تدوین می‌شود.

به گزارش ایمنا، حمید ضیایی با تاکید بر این که فضاهای شهری از منظر آمادگی برای حضور گروه‌های مختلف ناتوان و کم توان با کمبودهای فراوانی مواجه است و باید هر یک از آن‌ها از سوی دستگاه‌های متولی شناسایی شود، اظهار کرد: در تدوین این دستورالعمل ضمن توجه به تمامی استانداردهای ملی به ویژگی‌های بهداشتی، مقررات و الزامات مورد نیاز اتاق‌های مادر و کودک در تمامی اماکن عمومی و خصوصی، به شرایط بومی و اقلیمی منطقه نیز توجه جدی شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت نقش حضور بانوان در فضاها و اماکن عمومی و محل‌های پرتردد شهری مانند پایانه‌های مسافربری، ایستگاه راه آهن، مراکز تجاری، خدماتی و بوستان‌ها احداث و راه‌اندازی اتاق‌های مادر و کودک در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفته است.

ضیایی یادآور شد: پیش از این و در هفته ملی کودک از طرح اولین مجموعه اختصاصی مادر و کودک در بزرگترین کاروانسرای تاریخی- فرهنگی درون شهری ایران، در کاروانسرای سعدالسلطنه شهر قزوین رونمایی شد.

کد خبر 460504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.