مه آلودگی در اصفهان ادامه دارد

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: مه آلودگی امروز تا اواسط فردا پنجشنبه پدیده غالب بسیاری از مناطق است.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروز مه آلودگی پدیده غالب در بسیاری از مناطق استان اصفهان است، گفت: مه آلودگی هوا سبب کاهش دید شده است، برای مثال هم اکنون دید افقی در فرودگاه اصفهان ۵۰۰ متر یا در مناطق شرقی این شهرستان افق دید به ۵۰ متر می‌رسد در حالی که دید عادی باید بیش از ۱۰ کیلومتر باشد، امروز وضعیت آلودگی هوا در شرایط قرمز نبوده است و ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اداره محیط زیست شاخص کیفی هوا را ناسالم برای گروه‌های حساس نشان می‌دهد زیرا پدیده غالب مه است.

وی ادامه داد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار در سطح استان اصفهان از امروز تا اواسط روز پنجشنبه است از این رو آسمان بسیاری از مناطق نیمه ابری و مه آلود پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به پایداری نسبی جو به ویژه در ساعات اولیه روز شرایط برای کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌های جوی در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی فراهم است و فردا با گذر موج ناپایدار شمالی از روی استان احتمال افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران و برف در نواحی شمالی به ویژه در ساعات عصر و شب دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در این مدت تا هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

هنرمند اضافه کرد: در این بازه زمانی بوئین و میاندشت با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و خور وبیابانک با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 460436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.