۶۱ تا ۹۰ ساله‌های مبتلا به کرونا بیشترین امدادخواهی از اورژانس را داشتند

مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از اسفندماه سال قبل تا پایان آبان امسال به ۱۵ هزار و ۲۲۵ بیمار مشکوک به کرونا خدمت رسانی کردند که به طور میانگین ۷۰ ماموریتِ روزانه را شامل می‌شود که بیشتر این افراد بین ۶۱ تا ۹۰ سال بودند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، غفور راستین اظهار کرد: در هشت ماهه امسال اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور در ۱۶۱ هزار و ۷۹۰ مأموریت، شامل ۱۲۱ هزار و ۸۰۹ مأموریت غیر تصادفی و ۳۹ هزار و ۹۸۱ حادثه رانندگی به بیماران و مصدومان این حوادث امدادرسانی کرد.

وی افزود: از مجموع حوادث رانندگی در این مدت ۲۸ هزار و ۵۱۶ مورد در مناطق شهریِ استان و ۱۱ هزار و ۴۶۵ مورد جاده‌ای بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری بالگرد امداد هوایی اورژانس پیش بیمارستانی استان ۳۱ بار به پرواز درآمد و ۴۷ مصدوم و بیمار را ضمن ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل کرد؛ از مجموع این بیماران ۱۵ نفر مربوط به حوادث رانندگی و سه نفر مادر باردار بودند.

دکتر راستین خاطرنشان کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از اسفندماه سال قبل تا پایان آبان امسال به ۱۵ هزار و ۲۲۵ بیمار مشکوک به کرونا خدمت رسانی کردند که به طور میانگین ۷۰ ماموریتِ روزانه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۹۰ نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان به بیماری کرونا مبتلا شدند، گفت: از مجموع امدادخواهانِ مشکوک به کرونا ۶۰ درصد مردان و ۴۰ درصد زنان بودند؛ که از این تعداد ۲ درصد مربوط به افراد ۱۱ تا ۲۰ سال، ۶ درصد ۲۱ تا ۳۰ سال، ۱۱ درصد افراد ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۱ درصد ۴۱ تا ۵۰ سال، ۱۳ درصد ۵۱ تا ۶۰ سال، ۱۸ درصد ۶۱ تا ۷۰ ساله، ۲۰ درصد ۷۱ تا ۸۰ سال، ۱۷ درصد ۸۱ تا ۹۰ و ۳ درصد افراد بالای ۹۰ سال بودند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان یادآور شد: اورژانس پیش‌بیمارستانی این استان از ۱۵۳ پایگاه فوریت‌های پزشکی شامل ۷۷ پایگاه شهری، ۷۵ جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۹ اتاق فرمان و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس برخوردار است.

کد خبر 460416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.