پاکسازی آلودگی‌های بصری ملایر

شهردار ملایر از پاکسازی و امحای آلودگی‌های بصری با اجرای طرح‌های متنوع نقاشی دیواری ‏در جداره‌های شهر خبر داد و گفت: به منظور بهبود وضعیت بصری و آراستن سیما و منظر ‏شهری جداره‌های سطح شهر ملایر با استفاده از رنگ‌آمیزی و نقاشی دیواری پاکسازی شد.

به گزارش ایمنا، حسین بابایی اظهار کرد: آراستن سیما و منظر شهری، اشاعه فرهنگ زیباشناسی، ارتقای کیفیت محیط زیست شهری، بازسازی چشم اندازهای عمومی، رفع بن بست‌های بصری و زیباسازی و تلطیف جداره‌های شهری از عمده اهداف شهرداری در اجرای این طرح است.

وی با تأکید بر اهمیت زیباسازی فضای شهری و تأثیر آن در روحیه شهروندان، افزود: طرح‌های متنوع نقاشی دیواری در راستای زیباسازی محیط شهری و امحای دیوار نوشته‌های موجود در سطح شهر در حال اجراست.

شهردار ملایر ادامه داد: بدین منظور تاکنون مقدار ۱۵ هزار مترمربع از جداره‌های سطح شهر رنگ آمیزی و دو هزار و ۱۰۰ مترمربع نقاشی دیواری اجرا شده است و تلاش داریم با ارائه خدمات بهینه و ایجاد فضای بسیار آرام و بی‌دغدغه در شهر گام‌های کوچکی در جهت توسعه شهری زیبا و آباد برداریم.

بابایی اظهار کرد: متأسفانه در سطح شهر تبلیغات غیرمجاز روی دیوارها، نصب آگهی‌های تبلیغاتی و دیوارنویسی‌های غیرمجاز چهره بصری شهر را مخدوش می‌کنند بنابراین پاکسازی و رنگ‌آمیزی جداره‌های شهر به صورت متناوب و براساس نیاز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از سلامت روانی شهروندان در گرو ارتقای کیفیت فضاهای شهری است، خاطرنشان کرد: عملیات پاکسازی و زیباسازی دیوارهای سطح شهر، مستلزم مشارکت همه جانبه شهروندان است و در نهایت موجب زیبایی سیمای شهری و شادابی هرچه بیشتر همشهریان می‌شود.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه نماهای شهری عامل مهمی در شکل‌گیری منظر شهری هستند، گفت: آرام سازی محیط شهری، حذف موانع فیزیکی بصری و تبلیغات غیرمجاز محیطی، پاکسازی شعارنویسی‌ها، مرمت و بازسازی نقاشی‌های دیواری از دیگر اقدامات شهرداری ملایر در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

کد خبر 460397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.