خانه‌های اقامتی در استان راه‌اندازی می‌شود

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: سازمان بهزیستی برنامه رویکرد ایجاد خانه‌های اقامتی را در پیش گرفته است و این خانه‌ها شرایط نگهداری بیماران مقیم در مراکز شبانه‌روزی را با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر ایجاد می‌کنند و با ایجاد این خانه‌های اقامتی شرایط نگهداری سالمندان به شکل مطلوب‌تری ایجاد می‌شود.

پژمان پورشبانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ظرفیت مراکز توانبخشی شبانه‌روزی بهزیستی متغیر است یعنی ظرفیت‌ها حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر است و  در مراکز بزرگ حدود ۲۰۰ نفر است.

وی در خصوص خانه‌های اقامتی بهزیستی، افزود: سازمان بهزیستی برنامه رویکرد ایجاد خانه‌های اقامتی را در پیش گرفته است که شرایط نگهداری بیماران مقیم در مراکز شبانه روز را با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر ایجاد می‌کنند و با ایجاد این خانه‌های اقامتی شرایط نگهداری سالمندان به شکل مطلوب‌تری فراهم می‌شود چرا که در مراکز بزرگ با ظرفیت بیشتر در ایام شیوع کرونا یا هر نوع اپیدمی دیگری مشکلات بیشتر خواهد بود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان در خصوص محاسن این نوع مراکز، تصریح کرد: مباحث پرسنلی و هزینه تمام شده نگهداری این مراکز را می‌توان بهتر مدیریت کرد و همچنین اگر بیماری‌های واگیردار داشته باشیم به نسبت، میزان مددجویانی که آسیب می‌بینند در این مراکز کمتر است.

وی با بیان اینکه فراخوان ایجاد خانه‌های اقامتی حدود دو ماه پیش اعلام شد، گفت: البته این فراخوان محدودیت زمانی ندارد و هر زمان افراد، متقاضی راه اندازی این نوع خانه‌ها باشند می‌تواند سوابق علمی و عملی خود را به بهزیستی ارائه دهند که در این مورد دو ماه پیش با تعدادی از افراد متقاضی برای ارائه مجوز و موافقت اصولی مصاحبه‌هایی شد.

پورشبانان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال چند خانه اقامتی مختص سالمندان و معلولان ذهنی راه‌اندازی شود، افزود: اولین تجربه خانه‌های اقامتی استان مرکز "یسنا" است که این مرکز در ویلاشهر نجف آباد راه‌اندازی شد و با عملکرد خوبی که داشت تجربه خوبی بود و به نوعی الگوی کشوری شد.

کد خبر 460385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.