گذر از یاران اسکار با گلزنی و مصدومیت آندرس اینیستا/ صعود با اشتباه محاسباتی گلر دورگه

تکلیف آخرین تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با صعود نمایندگان ژاپن و کره مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دومین روز از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با صعود یاران اینیستا و دیگر نماینده کره جنوبی به پایان رسید. ویسل کوپه با دو گل از سد شانگهای SIPG گذشت و سوون سامسونگ در عین ناباوری سه بر دو یوکوهاما اف مارینوس را مغلوب کرد و به نیمه نهایی منطقه شرق آسیا رسید.

گذر از یاران اسکار با گلزنی و مصدومیت آندرس اینیستا

ویسل کوپه که آندرس اینیستا را در مرکز زمین در اختیار دارد، پس از ۶ امتیازی شدن در گروه سه تیمه G، دو دیدار تشریفاتی بعدی خود مقابل گوانگ‌ژو و سوون سامسونگ را واگذار کرد با این حال با همان ۶ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شد. آنها در دور حذفی رقیب شانگهای SIPG شدند که در نهایت بدون سختی خاصی دو بر صفر از سد این حریف چینی گذشتند.

در این مسابقه که از ساعت ۱۳ و ۳۰ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه آغاز شد، ویسل کوپه از همان ابتدا نبض بازی را به دست گرفت  اما شانگهای روی یک ضربه ایستگاهی مستقیم فاصله چندانی با گشودن دروازه تیم ژاپنی نداشت. دقیقه ۳۱ توپ در پشت محوطه جریمه در اختیار آندرس اینیستا قرار گرفت و حرکت او به عرض و درون هجده قدم، فضای مناسبی برایش ایجاد کرد تا ضربه او از زیر دستان چن وی، دروازه‌بان شانگهای به گل نخست ویسل کوپه تبدیل شود.

نیمه دوم را نیز ویسل کوپه بهتر آغاز کرد و دقیقه ۵۰ با توپ‌گیری اینیستا و از سمت راست دفاع شانگهای ارسالش به محوطه جریمه، با اثر گذاری نیشی اختلاف را افزایش دادند. دقیقه ۶۶ آندرس اینیستا کاپیتان سرشناس ویسل کوپه به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد و مشخص نیست آیا به بازی‌های بعدی این تیم خواهد رسید یا خیر؟

در ادامه نماینده چین نتوانست چندان موقعیت خاصی برای بازگرداندن نتیجه انجام دهد و این ژاپنی‌ها بودند که این فرصت را داشتند تا گل سوم را نیز به ثمر برسانند که نیشی و فوروهاچی در گلزنی ناکام ماندند. به این ترتیب ویسل کوپه با نتیجه دو بر صفر شانگهای SIPG را مغلوب کرد تا اسکار و یارانش را به خانه فرستاده تا تنها نماینده ژاپن در یک چهارم نهایی آسیا باشد.

صعود با اشتباه محاسباتی گلر دورگه

سوون سامسونگ که در گروه خود پایین‌تر از ویسل کوپه و در جایگاه دوم ایستاده بود، در دومین دیدار روز قبل از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه خلیفه به مصاف یوکوهاما اف مارینوس یا همان نیسان موتورز سابق رفت که در نهایت این تیم کره‌ای بود که در دیداری نزدیک موفق به تبدیل شکست به پیروزی شد. یوکوهاما که در مراحل گروهی یکی از قدرت‌های منطقه شرق به حساب می‌رفت، خیلی زود و در دقیقه ۲۰ با پاس تند و تیز و ضربه نهایی اوبی از حریف پیش افتاد.

این برتری تا اواسط نیمه دوم نیز ادامه داشت تا در دقیقه ۵۷ شوت تماشایی کیم تائه هون دور از دستان دروازه‌بان یوکوهاما به تور دروازه چسبید و همه چیز را دوباره به تساوی کشاند. دقیقه ۸۱ همکاری و پاس‌های کوتاه سامسونگی‌ها کیم مین وو را در موقعیت تک به تک قرار داد تا توپ را از میان پاهای گلر به درون دروازه فرستاده و تیمش را پیش بیندازد.

ژاپنی‌ها که حالا چیزی برای از دست دادن نداشتن، جلو کشیدند اما هوش بالا و دید باز هان سوک جونگ، مدافع سوون سامسونگ باعث شد تا جلو آمدن پاول اوبنی اوبی، دروازه‌بان ژاپنی-نیجریایی را دیده و با پا توپ را از میانه زمین به سمت دروازه بفرستد. ضربه هوایی او، اشتباه محاسباتی این گلر ۲۳ ساله را به همراه داشت و اوبی که فکر می‌کرد توپ راهی اوت می‌شد، به تیرک عمودی آویزان شد ولی برخلاف پیش‌بینی‌اش، توپ برای سومین بار وارد دروازه‌اش شد.

در وقت‌های اضافه آدو اونایو که چند دقیقه قبل به عنوان یار تعویضی برای یوکوهاما به میدان آمده بود یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما فایده‌ای نداشت این مسابقه با همان نتیجه سه بر دو به پایان رسید تا به این ترتیب تعداد نمایندگان کره‌ای باقی مانده در یک چهارم نهایی، به دو افزایش یابد.

کد خبر 460194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.