۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰
یزد، پایلوت شهر دسترس‌پذیر

شهردار یزد با اشاره به ورود شهرها به بحث مناسب سازی گفت: با اقدامات انجام شده در دو سال اخیر یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر انتخاب شده است.

به گزارش ایمنا، جمال‌الدین عزیزی در نشست با خبرنگاران به مناسبت برنامه‌های مناسب سازی معابر شهری اظهار کرد: مدیریت شهری وظیفه دارد محیطی امن و راحت برای حضور همه شهروندان، گردشگران و معلولان فراهم کند.

وی افزود: در این راستا اقدامات بسیاری با برند سازی و انجام برنامه‌های تخصصی اجرا شده و انتخاب یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر نیز در همین راستا انجام شده است.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه شهر جهانی یزد، القاب و عناوینی همچون شهر یاد گیرنده، شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار معلول و … را نیز کسب کرده است، تاکید کرد: شهرداری ریل گذاری خود را برای تحقق این شرایط در شهر جهانی انجام داده است.

عزیزی تصریح کرد: شهر دسترس‌پذیر یکی از اهداف شورای شهر و شهرداری یزد بوده و اکنون این موضوع کاملاً نهادینه شده و به عنوان یکی از وظایف شهرداری شناخته می‌شود و خود را موظف به دسترس پذیر کردن شهر برای همه افراد اعم از معلولان، سالمندان، کودکان، زنان باردار و … می‌داند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر طرح هفت خوان در راستای تحقق شهر دسترس‌پذیر در حال اجراست و تلاش ما این است که همه افرادی که به نوعی نقص عضو یا شرایط خاص دارند را زیر پوشش قرار دهیم و رفت و آمد آنها در سطح شهر را تسهیل کنیم.

شهردار یزد ادامه داد: معتقدیم نظام خلقت به شکلی است که ممکن بوده همه افراد در دوره‌های مختلف زندگی، محدودیت‌های در تردد داشته باشند بنابراین باید شهرها را از معلولیت خارج کنیم و در واقع شهر باید خود را به شکلی آماده کند که همه بتوانند از معابر آن استفاده کنند.

کد خبر 460149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.