اوحدی: شهدای منا در بهترین حالات انسانی به شهادت رسیدند

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای منا در لباس احرام و در جایگاه مهمان خدا در بهترین حالات انسانی به مقام والای شهادت دست یافتند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ایثار، سعید اوحدی روز دوشنبه در مشهد طی دیدار با جمعی از خانواده شهدای منا افزود: فاجعه منا اتفاق بسیار تلخ و دردناکی بود و بیشترین تعداد شهدای این فاجعه نیز از شهرستان نیشابور بودند. این فاجعه با گذشت حدود ۶ سال همچنان تلخ‌ترین حادثه کشور در چندین سال اخیر است.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امورایثارگران در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فاجعه منا نباید فراموش شود، امسال اقدام به برگزاری کنگره ملی شهدای منا نمود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این راستا از شورای فرهنگ عمومی درخواست نمودیم روز دوم مهر به نام روز بزرگداشت شهدای منا نامگذاری شود.

وی با یادآوری این کلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که گفته بود، شهدا پیش از شهادت به مقام شهادت نائل می‌شوند افزود: به دیدار هر یک از خانواده‌های شهدای منا که مفتخر شده‌ام، این موضوع را تمامی همراهان شهدای منا عنوان می‌کنند که حالات شهید ما پیش از شهادت دگرگون شده بود.

وی افزود: اولین افرادی که مورد شفاعت شهدا قرار می‌گیرند، والدین، همسر و فرزندان آنان هستند، مزارهای مطهر شهدا نیز قطعه‌ای از بهشت روی زمین هستند و ما با افتخار به زیارت این اماکن می‌رویم.

اوحدی در این نشست علاوه بر دیدار با خانواده‌های معظم شهدای نیشابوری منا، شهیدان محسن کمیلی مقدم، عباس علی آبادی، عبدالصمد خانگی، حسین شیخانی، مرادعلی انجیدنی و عبدالله حصاری با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان نیشابور از جمله خانواده‌های معظم شهیدان غلامرضا باخدا و حسن ابوالفضلی و جانباز و آزاده سرافراز علی محسن آبادی و جانباز ۷۰ درصد محمد اکبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه برنامه‌های خود در مشهد با حضور در منازل خانواده معظم شهید مهدی شمقدری، آزاده سرافراز محسن رافتی سخنگو و جانباز ۷۰ درصد سید محمد قریشی با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدارها ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: توفیق بزرگی نصیب ما شده است که از برکت وجود خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بهره‌مند می‌شویم و امیدوارم دعای خیر این عزیزان در مسیر خدمت و مسیر زندگی پشتیبان ما باشد.

در جریان حادثه منا ۹۹ نفر از حجاج اهل خراسان رضوی به شهادت رسیدند که بیشتر آنان اهل شهرستان نیشابور بودند.

خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرد.

اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی هم اینک ۳۱۴ هزار نفر را زیر پوشش خدمات خود دارد.

کد خبر 460113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.