۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
تمیزترین شهر در کشور دانمارک

مقیاس ارزیابی تمیزی شهرها در کشور دانمارک از یک تا ۶ رده بندی شده است، به طوری که عدد ۶ به کثیف‌ترین شهر تعلق می‌گیرد؛ شهر کولدینگ، نمره ۲.۲ را دریافت کرده است که با عنوان "رضایت بخش" توصیف شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تمیز نگه داشتن شهرهای بزرگ به دلیل جمعیت زیاد و وجود توریست‌های بسیار کار ساده‌ای نیست. در سال ۲۰۱۹، سازمانی به نام "Keep Danmark Clean" (دانمارک را تمیز نگه دارید)، تصمیم گرفت نوعی نقشه تهیه کند که مقدارزباله‌های پرتاب شده در شهرهای مختلف را نشان می‌دهد. شهرهایی با جمعیت بالای ۹۰ هزار نفر مانند کولدینگ، فردریکسبرگ، رندرز، اسبرگ، اودنسه، آلبورگ، آرهوس و کپنهاگ مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی‌های انجام شده نشان داد که کولدینگ تمیزترین شهر کشور دانمارک است.

البته شهر کولدینگ کاملاً بدون زباله نیست، اما مقدار زباله‌های موجود در این شهر کمتر از زباله‌های دیده شده در شهرهای دیگر موجود در نقشه است. شهرداری این شهر به منظور رسیدن به مقام اول در این زمینه، چندین ابتکار عمل انجام داده است؛ کارآیی شرکت‌های نظافت اماکن عمومی افزایش پیدا کرد، زیرساخت‌های زباله مانند سطل‌ها و محفظه‌های جدید در سطح شهر نصب شد و دستگاه‌های جدید برای تمیز کردن شهر به کار گرفته شدند.

مقیاس ارزیابی تمیزی شهرها در کشور دانمارک از یک تا ۶ است، به طوری که عدد ۶ به کثیف‌ترین شهر تعلق می‌گیرد. شهر کولدینگ، نمره ۲.۲ را دریافت کرده است که با عنوان "رضایت بخش" توصیف شده است. علاوه بر این، سازمان "Keep Danmark Clean" با ۱۶۶ نفر از ساکنان شهر کولدینگ نیز مصاحبه کرده است و در این راستا درصد زیادی از افراد از تمیزی شهر رضایت داشتند، برخی از آن‌ها نیز اعلام کردند که نه تنها مرکز شهر، بلکه مناطق مسکونی مختلف نیز در حال حاضر وضعیت بهتری دارند.

شهرداری شهر کولدینگ چندین پیشنهاد نیز در این رابطه دریافت کرده است. یکی از آن‌ها موضوع ته سیگارها است که مشکل جدی به وجود می‌آورند. بیشتر افرادی که سیگار می‌کشند، به جای این که ته سیگار خود را درون سطل زباله بیندازند، روی زمین رها می‌کنند. این نوع زباله‌ها بین سنگفرش‌های خیابان قرار می‌گیرند، در این صورت جمع کردن آن‌ها با جارو یا هر وسیله دیگری که نطافتچی‌ها در اختیار دارند، تقریباً غیر ممکن می‌شود. بنابراین، شهرداری متعهد شده است به منظور کاهش تعداد ته سیگارها تا سال آینده ابتکاراتی ارائه خواهد داد.

کد خبر 460058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.