پارکینگ رایگان برای خودروهای برقی

شهردار نیکوزیا، پایتخت قبرس، اعلام کرده است که دارندگان خودروهای الکتریکی می‌توانند از اول ژانویه ۲۰۲۱ از پارکینگ رایگان در سراسر شهر بهره ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها مقامات رسمی در بسیاری از شهرهای جهان تلاش می‌کنند شهروندان خود را به استفاده از خودروهای الکتریکی سوق دهند که این کار مزایای بسیاری نظیر کاهش آلودگی هوا و اثرات جزایر گرمایی دارد. شهردار نیکوزیا نیز به منظور ترویج استفاده از این نوع خودروها، قول داده است به دارندگان وسایل حمل و نقل الکتریکی خدمات متعددی نظیر پارکینگ رایگان ارائه دهد. البته پیش از این نیز، اقدام فوق به صورت آزمایشی انجام شد و با استقبال زیادی از سوی شهروندان نیکوزیایی مواجه شد. بدون شک، افزایش خودروهای الکتریکی در پایتخت قبرس، دولت را در رسیدن به اهداف بلندپروازانه خود برای ایجاد شهری دوستدار محیط زیست یاری خواهد کرد.

جالب است بدانید که در کشور قبرس قانون خاصی برای دریافت هزینه پارکینگ وجود ندارد و هر شهر به طور مستقل در این زمینه تصمیم می‌گیرد. بنابراین، مقامات رسمی پایتخت در راستای رسیدن به اهداف خود، رایگان کردن پارکینگ برای وسایل حمل و نقل برقی را روش بسیار کارآمدی در ترویج هر چه بیشتر استفاده از این خودروها فرض کرده‌اند.

رانندگان این خودروها می‌توانند از اول ماه ژانویه با مراجعه به شهرداری و دریافت بلیط‌های پارکینگ، از این مکان‌ها به طور رایگان استفاده کنند. البته در هنگام تحویل بلیط به کارکنان پارکینگ‌ها، باید کارت خودرو نیز ارائه شود تا اصالت آن مورد بررسی شود.

بدون شک چنین اقداماتی شهروندان نیکوزیایی را به استفاده هر چه بیشتر از خودروهای الکتریکی سوق خواهد داد و این کار به سهم خود، کاهش انتشار هوا و افزایش پایداری و زیست‌پذیری شهری را در پی خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود رایگان شدن بلیط پارکینگ برای کاربران خودروهای الکتریکی به زودی در سراسر کشور قبرس ترویج یابد.

کد خبر 460013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.