نرم‌افزار پیشرفته برای کشف ترکیبات دارویی جدید

استفاده از نرم‌افزاری دانش‌بنیان پژوهشگران ایرانی را در کشف آسان‌تر داروهای جدید یاری می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی حاجی ابراهیمی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست رایان کیمیا گفت: این شرکت بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک مرتبط با علوم پزشکی و داروسازی متمرکز بوده و در این زمینه محصولات مختلفی را عرضه کرده است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: از جمله محصولات این شرکت یک وب اپلیکیشن است که خدمات پسا درمان مختلفی را به بیمار عرضه می‌کند. از جمله این خدمات، یادآوری زمان آغاز تجویز، زمان اتمام تجویز و بسیاری اطلاعات دیگر مرتبط با بیماری است.

حاجی ابراهیمی افزود: از جمله دیگر خدمات این وب اپلیکیشن، ارائه اطلاعات داروها و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی است. همچنین یکی از محصولات اصلی دانش‌بنیان شرکت یک نرم‌افزار پیشرفته در حوزه کمک به پژوهش‌های دارویی است. این نرم‌افزار به محقق و پژوهشگر کمک می‌کند که در زمان سریع‌تری به ترکیبات مورد نیاز برای ساخت دارو دست یابد.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان زیست رایان کیمیا در ادامه گفت: در بدن هر فرد گیرنده‌هایی وجود دارد که مسئول دریافت ترکیبات دارویی هستند. این نرم‌افزار با ساخت تصویر سه‌بعدی از این گیرنده‌ها، بهترین ترکیب شیمیایی ممکن را برای ساخت داروی مورد نظر که با این گیرنده‌ها سازگار است، به محقق پیشنهاد می‌دهد.

حاجی ابراهیمی با اشاره به تحقیقات انجام گرفته در این شرکت بیان کرد: نمونه مشابه خارجی این نرم‌افزار با حق اشتراک ماهیانه نزدیک به ۱۲۰ دلار عرضه می‌شود، اما این شرکت دانش‌بنیان این نرم‌افزار را با قیمت ۷۰ درصد کمتر عرضه کرده است. استفاده از این نرم‌افزار به اعضای واحد R&D شرکت‌های داروسازی کمک می‌کند تا زمان کمتری را صرف پیدا کردن ترکیبات شیمیایی مورد نظر برای ساخت دارو کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان زیست گفت: این شرکت قصد دارد در ادامه کار با توسعه فعالیت‌ها، محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بیشتری را در داخل کشور بومی‌سازی کند و امیدوار است با کسب حمایت لازم و دریافت تسهیلات مناسب، بتواند در این راه ثابت قدم‌تر گام بردارد.

کد خبر 460000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.