مناسب‌سازی ۴۰ درصد از معابر شهری رودسر

شهردار رودسر گفت: حدود ۴۰ از درصد معابر این شهر برای تردد معلولان مناسب سازی شده است.

رضا زنده دل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پروژه بزرگ در دست احداث آرام راه میدان تا میدان حدفاصل میدان‌های شهرداری تا طالقانی شهرداری رودسر، ایجاد رمپ و خط عابر نابینایان پیش‌بینی شده و از طرف شهرداری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری در ساحل دریا یک چشمه سرویس بهداشتی احداث کرده و آن را برای دسترسی آسان معلولان مناسب‌سازی کرده است، عنوان کرد: برای مراجعه آسان و دیدار و گفت و گو معلولان با مدیریت شهری، دفتر شهردار از طبقه بالا به پایین انتقال یافته و مسیر آن با ایجاد رمپ مناسب سازی شده است.

شهردار رودسر با بیان اینکه در خیابان انقلاب نیز با تغییر پازل‌ها، سنگفرش و ایجاد رمپ، تردد معلولان و نابینایان راحت‌تر شده است، تاکید کرد: تغییر در مبلمان شهری در دستور کار شهرداری قرار دارد و اصلاحات اساسی در راستای مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان انجام خواهد شد.

زنده‌دل با بیان اینکه ورودی پارک ملت نیز بر اساس ضوابط نظام مهندسی احداث شده و مشکلی برای رفت و آمد معلولان وجود ندارد، افزود: مراکز مهم برای معلولان مناسب سازی شده است، اما استانداردهای لازم توسط متولیان آن رعایت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: نقاطی در شهر رودسر برای پارک خودرو جانبازان و معلولان تحت نظارت بهزیستی تعیین شده و تابلوی آن توسط شهرداری نصب شده است.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: در تمامی پروژه‌های شهری رودسر، خط عابرپیاده نابینایان و رمپ برای معلولان در پیاده روها پیش‌بینی شده و توسط معاونت عمران شهرداری اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 459982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.