افزایش شدید دی اکسید گوگرد در هوای تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: شنبه هفته گذشته براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا، غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد، در ایستگاه‌های مناطق ۱۸، ۲۱، ۱۹، ۹ و ۲۰ به شدت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به روز جهانی خاک گفت: روز جهانی خاک باید در تقویم شهرداری تهران گرامی‌داشته شود چرا که خاک‌هایی که در شهر تهران گیاهان و درختان از آن تغذیه می‌کنند به ویژه در معابر و خیابان‌ها وضعیت خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه گزارش جامعی از وضعیت کیفیت خاک معابر تهران موجود نیست گفت: در برخی از معابر اصلی وضعیت خاک‌ها مناسب نیست.

میلانی با اشاره به وضعیت مصرف سوخت نیروگاه‌ها و صنایع اطراف شهر تهران گفت: براساس آخرین نتایج سیاهه انتشار، سهم صنایع و نیروگاه‌ها در آلودگی شهر تهران ۳۴ درصد است. در روز شنبه هفته گذشته براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا، غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد، در ایستگاه‌های مناطق ۱۸، ۲۱، ۱۹، ۹ و ۲۰ به شدت افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه مصرف مازوت و گازوئیل در نیروگاه‌ها و صنایع اطراف تهران در سال‌های گذشته به اداره کل محیط زیست استان تهران تذکر می‌دهم نسبت به اعلام اطلاعات پایش آنلاین و یا اندازه‌گیری‌های موردی از صنایع بزرگ و پالایشگاه‌های واقع در حریم شهر تهران اقدام کرده و درباره وضعیت نوع سوخت مصرفی گزارش جامعی را ارسال کند.

کد خبر 459777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.