نحوه ارائه خدمات غیرحضوری مفاصا حساب تأمین اجتماعی

بخشنامه نحوه ارائه خدمات غیرحضوری مفاصا حساب ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی از سوی دکتر مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به تمامی واحدهای ستادی و استانی این سازمان ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در این بخشنامه آمده است: در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک، بهره‌گیری از خدمات‌الکترونیکی در تسهیل فضای کسب‌وکار، تأمین نیازهای عمومی و کاهش مراجعات حضوری مردم، بند «۲» ماده (۴) مصوبه جلسه شماره ۱۵ مورخ ۰۷/‌۰۵/‌۱۳۹۹‬ شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور و در اجرای طرح تحول دیجیتال و بهبود فرآیندهای خدمات بیمه‌ای، مفاصاحساب قراردادهای موضوع ماده (۳۸) قانون تأمین‌اجتماعی به کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی به‌صورت سند الکترونیکی معتبر به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

بر این اساس، با توجه به این‌که در اجرای مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، ابلاغ مفاصاحساب به واگذارندگان‌کار و مقاطعه‌کاران مستلزم دارا بودن شماره‌کارگاهی در سیستم جامع اتوماسیون بیمه‌ای و ایجاد حساب‌کاربری در سامانه خدمات الکترونیک و غیرحضوری سازمان به نشانی Eservices.tamin.ir است، لذا در خصوص قراردادهای مشمول ماده (۳۸) قانون تأمین اجتماعی کلیه واگذارندگان کار و مقاطعه‌کاران مکلف هستند ضمن اخذ شماره کارگاهی، نسبت به ایجاد حساب‌کاربری و تکمیل فرم‌درخواست و تعهدنامه استفاده از خدمات الکترونیک در سامانه مذکور اقدام کنند.

این بخشنامه می‌افزاید: نظر به اینکه ابلاغ مفاصاحساب ماده (۳۸) قانون از طریق شماره کارگاهی تخصیص یافته به نشانی مندرج در قرارداد به حساب کاربری واگذارندگان کار انجام می‌پذیرد، می‌بایست به هنگام تخصیص ردیف پیمان با رعایت ضوابط نامنویسی متمرکز کارگاه و پیمان نسبت به شناسایی و ثبت شماره‌کارگاه مذکور اقدام کنند. در مواردی که در راستای مساعدت با مقاطعه‌کاران، صدور مفاصاحساب پیش از انجام بازرسی از دفاتر قانونی با دریافت تعهدنامه (پیوست) انجام می‌پذیرد، لازم است تعهدنامه مذکور صرفاً یک‌بار برای هر دوره مالی اخذ شود.

از تاریخ صدور این بخشنامه، مفاصاحساب ماده (۳۸) قانون می‌بایست صرفاً به صورت الکترونیک صادر و ابلاغ شود و هرگونه اقدام مغایر با مقررات تعیین‌شده فاقد اعتبار قانونی‌است.

کد خبر 459771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.