کار دانشجو فقط آموختن نیست

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان و دانشگاهیان گفت: آرزومندم که فرهنگ خلاقیت و نوآوری در کشور با کمک این طبقه ارجمند به نقطه اعلا برسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در یادداشتی به مناسبت شانزدهم آذر ماه روز دانشجو نوشت:

خشت پیشرفت، دانش و کوشش است. دانشگاه، منشوری از اراده و نوآوری برای آبادانی است. آنجا است که جان‌های شیرین، با تلاش و عرق جبین، خشت بر خشت می‌توانند بگذارند و سربلندی این سرزمین را بر زمین استوار کنند.

دانشگاه، فقط جای دانش نیست. جای ساختن و پرداختن است. کار دانشجو فقط آموختن نیست، کارش نوآوردن و برآفراشتن است. فرهنگ ایران اسلامی، از دیرباز بر آموختن و آموزاندن استوار بوده و بالیدن امروز نیز بی کم و کاست از همین مسیر گذر کرده است.

میهن ما، در میعادگاه تاریخی‌اش ایستاده است؛ جایی که بیگانگان چشم بر زمین خوردن ما دوخته‌اند و دوستان در انتظار پرواز ما، دست به دعا برداشته‌اند. حاصل رنج‌ها و مقاومت‌ها در برابر محدودیت‌ها و تحریم‌ها، در این لحظه‌های به یادماندنی، آرام آرام، خودنمایی می‌کنند. زیست بوم فناوری و نوآوری و آفتاب اقتصاد دانش بنیان ایران، در اقلیم جهان به کرسی ثبات و اثبات، نزدیک شده است.

اینک سرنوشت خوش و سعادتمندی ما، به ثانیه‌ها و دقیقه‌ها وابسته است. بال زدن و پرکشیدن به سمت سرفرازی، با جرأت و جسارت همه تلاشگران خلاق و خوش فکر، عجین شده است.

همه چشم‌ها به قلب و عقل نوآوران و کارآفرینان دوخته شده است. دانشجو در این میان صدرنشین و طلایه دار است. اوست که در عرصه خلاقیت و نوآوری، با شجاعت جوانی‌اش، غیرممکن‌ها را صاحب امکان و دشواری‌ها را آسان می‌کند.

دانشجو آبروی امروز این ملت است، چرا که با فرهیخته، قدم در میدان آبادی و عمران گذارده است. توسعه را می‌فهمد و برایش از جان مایه می‌گذارد. دورتر را خوب می‌بیند و پای چابک برای رسیدن به قله‌ها را دارد.

دانشجو اکنون همه چیز این سرزمین است. امیدوارم دانشجویان گرانقدر و عزیز کشورم، منزلت جایگاه واقعی‌شان را بیش از پیش قدر بدانند و در این زمانه بی بدیل و سرنوشت ساز، تکلیف تاریخی‌اش را با قدرت و عزت، ایفا کند.

روز دانشجو را به همه دانشجویان و دانشگاهیان تبریک می گویم و آرزومندم که فرهنگ خلاقیت و نوآوری در کشور با کمک این طبقه ارجمند، به نقطه اعلا برسد.

کد خبر 459769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.