بهره برداری از ۶۰۰ هزار هکتار عملیات جدید آبخیزداری و آبخوان‌داری

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از ۶۰۰ هزار هکتار عملیات جدید آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح کشور تا پایان سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسین پور اظهار کرد: در طی این بارش‌ها، طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان‌های بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام بیشترین میزان آبگیری را داشتند.

وی افزود: برخی از این طرح‌ها که عملیات اجرایی آن در سال جاری به اتمام رسیده است، در این مرحله از بارندگی برای اولین بار آبگیری و سرریز شدند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با ظرفیت استحصال ۵۳۰ مترمکعب باران در هکتار در مناطق کوهستانی و ظرفیت نفوذ بیش از ۱۰۰۰ مترمکعب سیلاب در هکتار در مناطق کم شیب و عرصه آبخوان‌ها، نقش مؤثری در کاهش مخاطرات سیل و افزایش تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی ایفا می‌نماید.

حسین پور در پایان با اشاره به پیشرفت مناسب طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در سطح حوزه‌های آبخیز کشور، از خاتمه و بهره برداری از بیش ۶۰۰ هزار هکتار عملیات جدید آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

کد خبر 459757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.