کرونا روند حمل و نقل شهری را تغییر داد

انتشار ویروس کرونا باعث شد بسیاری از مردم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را به حداقل برسانند و روش‌های دیگری را جایگزین تردد داخل شهری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه روز به روز تولید و خرید خودروها افزایش می‌یابد، با این حال، پاندمی کووید -۱۹ گرایش مردم به وسایل حمل و نقل عمومی را به حداقل رسانده و استفاده از اسکوترهای برقی، دوچرخه‌های معمولی و الکتریکی را جایگزین سایر روش‌های تردد کرده است. این در حالی است که مقامات رسمی اغلب شهرهای جهان در تلاشند با اعمالی اقداماتی نظیر کاهش ظرفیت وسایل نقلیه عمومی و اجباری کردن ماسک و سایر پروتکل‌های بهداشتی، سلامت مسافران و رانندگان این خودروها را تضمین کنند. حتی در صورت کاهش چشمگیر انتشار ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود تا مدتی طولانی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ۴۰ درصد کمتر از دوران ماقبل ظهور کووید -۱۹ باشد.

با وجود اینکه به نظر می‌رسد استفاده از خودروهای شخصی در این دوران امن‌ترین روش برای تردد شهروندان باشد، با این حال، مشکلات دیگری نظیر ترافیک، هزینه پارک خودروها، عوارض، افزایش آلودگی هوا و سایر عوامل رانندگان را از تردد با خودروهای خود دلسرد می‌کند. مقامات رسمی در بسیاری از شهرهای جهان، در واکنش به پاندمی کرونا تغییرات زیادی در زیرساخت‌های شهری به وجود آورده و به گسترش پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری پرداخته‌اند و در تلاشند این تغییرات را دائمی کنند.

تمام عوامل فوق به افزایش استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی و اسکوترهای اجاره‌ای در شهرهای مختلف جهان منجر شده و گرایش مردم به روش‌های سالم تردد را افزایش داده است. در واقع، استفاده از وسایل حمل و نقل کوچک غیر موتوری در اغلب شهرهای جهان به طور چشمگیری افزایش یافته و با این وضعیت، بعید است حتی پس از کرونا، دوچرخه‌سواران به اتوبوس‌های عمومی برای رفت و آمد خود گرایش پیدا کنند.

کد خبر 459596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.