بارندگی در غرب اصفهان/مه آلودگی و وقوع روان‌آب پیش‌بینی می‌شود

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی از آغاز بارندگی‌ها در سطح استان اصفهان از امروز خبر داد و گفت: بارش باران و برف، مه آلودگی و کاهش محسوس دما تا هشت درجه سانتی‌گراد در بسیاری از مناطق استان تا روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی ناپایدار روی استان اصفهان از امروز تا روز دوشنبه است از این رو آسمان بسیاری از مناطق نیمه ابری تا ابری، مه آلود، گاهی وزش باد و به تدریج بارش باران و برف در مناطق غربی و در سایر مناطق استان بارش باران پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا سه شنبه آسمان بسیاری از مناطق ابری و مه آلود است و در نواحی غرب، جنوب و ارتفاعات شمال و شمال شرق استان بارش باران و برف و در سایر مناطق اصفهان بارش باران را شاهد هستیم.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: اختلال در تردد جاده‌ای و شهری به دلیل مه آلودگی و بارش برف در مناطق غربی، جنوبی و شمالی و همچنین آبگرفتگی معابر در بخش‌های مرکزی و شرقی استان دور از انتظار نیست. احتمال وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق شرقی استان و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد در مناطق مرکزی وجود دارد ضمن اینکه روز دوشنبه پدیده مه آلودگی در در بسیاری از مناطق به ویژه نواحی مرکزی استان شدت می‌یابد.

هنرمند با بیان اینکه سامانه با تداوم بارندگی در مناطق شرقی اصفهان روز دوشنبه از استان خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: کاهش محسوس دما بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد در روزهای یکشنبه تا صبح سه‌شنبه رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بسیاری از مناطق بین یک تا دو درجه و در مناطق غربی تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، اضافه کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در این مدت بین ۱۱ و سه درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان است.

هنرمند افزود: در این بازه چوپانان با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 459532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.