‌بازگشایی گروه‌های شغلی ۱ و ۲ از امروز

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: از شنبه _۱۵ آذرماه_ گروه‌های شغلی یک و دو که تا پیش از این بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مجاز به فعالیت در بازار نبودند بازگشایی می‌شوند و فعالیت می‌کنند.

رسول جهانگیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تعطیلات دوهفته‌ای ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا به جهت کنترل شیوع این بیماری در کشور، اظهار کرد: از شنبه _۱۵ آذرماه_ گروه‌های شغلی یک و دو که تا پیش از این بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مجاز به فعالیت در بازار نبودند، قادر به فعالیت هستند و بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا مشاغلی که با توجه به شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا در اصفهان، ضوابط خاصی برای فعالیت آنها در نظر گرفته شده بود و تنها به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت بودند نیز بازگشایی شوند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه تعطیلی واحدهای صنفی پس از ساعت ۱۸ در دو هفته اخیر منتفی اعلام شده بود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم فعالیت اصناف بازگشایی شده تا ساعت ۲۱ از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا محدود شود؛ البته هنوز در این زمینه ابلاغیه‌ای صادر نشده و منتظر دستورالعمل اجرایی این ستاد هستیم.

جهانگیری اضافه کرد: در حال حاضر فعالیت اصناف مجاز به فعالیت بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، محدودیت ساعتی ندارد.

وی با اشاره به پایش دقیق واحدهای صنفی طی مدت تعطیلات کرونایی از سوی بازرسان اتاق اصناف، ادامه داد: تعدادی از صاحبان واحدهای صنفی به صورت ارشادی یا کتبی در جریان لزوم تعطیلی مغازه‌شان قرار گرفتند و تنها تعداد انگشت شماری واحد صنفی از هر صنف به جهت رعایت نکردن ضوابط پلمب شدند.

پلمب ۲۰۰ واحد صنفی طی دو هفته تعطیلات کرونایی

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای صنفی پلمب شده در جریان نظارت بازرسان اتاق اصناف از فعالیت واحدهای صنفی در بازار به ۲۰۰ مغازه می‌رسد.

جهانگیری یادآور شد: فعالیت ۲۰۰ واحد صنفی پلمب شده طی این دو هفته به رغم رفع محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه برای اصناف در گروه شغلی یک و دو، مجاز نیست و واحدهای صنفی باید بدانند که قانون ستیزی نتیجه‌ای جز جریمه نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند که بر مبنای وضعیت شهرها به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند. بر این اساس گروه شغلی یک و دو شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیر مواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌هایی مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل می‌شود.

گروه شغلی سه و چهار نیز که باید بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا همچنان در تعطیلی باشند شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.

کد خبر 459440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.