‌آسیب اقتصادی تعطیلات دو هفته‌ای به ۹۰ درصد فروشندگان لوازم آرایشی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از واحدهای صنفی فروشنده لوازم آرایشی در شهر اصفهان به موجب تعطیلات دوهفته‌ای دچار آسیب و ضرر اقتصادی شده اند.

جعفر اطیار در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم رعایت محدودیت‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از سوی واحدهای صنفی تحت نظارت این اتحادیه، اظهار کرد: بر اساس تقسیم بندی گروه‌های شغلی که در ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آنها اشاره شده بود تنها واحدهای صنفی حوزه لوازم آرایشی در این دو هفته تعطیل بودند و با توجه به ضرورت پاسخ به نیاز مشتریان واحدهای صنفی لوازم بهداشتی در شهر اصفهان، این واحدها تعطیل نبودند و وزارت بهداشت نیز فعالیت آنها را بدون مشکل ارزیابی کرده بود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان با بیان اینکه آسیب اقتصادی وارد شده به واحدهای صنفی فعال در بخش فروش لوازم آرایشی مشهود است، تصریح کرد: تاکنون تمهیداتی از سوی دولت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا اتاق اصناف برای جبران آسیب اقتصادی وارده به صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی پیش‌بینی نشده است.

اطیار اضافه کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد از واحدهای صنفی فروشنده لوازم آرایشی در شهر اصفهان به موجب تعطیلات دوهفته‌ای که در ابلاغیه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بر آن تاکید شده بود، دچار آسیب و ضرر اقتصادی شده‌اند و متأسفانه هیچ فرد یا نهادی جوابگو یا جبران‌کننده آسیب اقتصادی وارده به واحدهای صنفی این اتحادیه نیست.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی مراجع ذی‌ربط به صورت مستمر از سوی بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف پایش می‌شود، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی فروشنده لوازم بهداشتی طی این مدت به صورت کامل این پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند.

اطیار افزود: نتیجه پایش عملکرد واحدهای صنفی فروشنده لوازم بهداشتی در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان می‌دهد این واحدهای صنفی اهتمام ویژه‌ای به رعایت ضوابط جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارند.

کد خبر 459439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.