داروی متفورمین چه تاثیری در مرگ بیماران کرونایی دارد؟ 

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که داروی متفورمین خطر مرگ ناشی از بیماری کرونا را در بین زنان به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متفورمین یک داروی کاهش دهنده قند خون است که برای بهبود دیابت نوع دوم به کار می‌رود. علاوه بر این داروی ذکر شده پروتئین‌های التهابی مانند TNF-alpha را که باعث وخیم شدن علائم بیماری کرونا می‌شود کاهش می‌دهد. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مصرف داروی متفورمین بر میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت ۶ هزار فرد مبتلا به دیابت نوع دوم یا افراد چاقی را که به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بودند بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در بین زنان مبتلا به دیابت یا دارای اضافه وزن که به دلیل آلوده شدن به ویروس کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شدند و طی ۹۰ روز پیش از بستری شدن در بیمارستان داروی متفورمین مصرف کردند بین ۲۱ تا ۲۴ درصد کمتر از زنانی بود که این دارو را مصرف نکرده بودند. میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بین مردان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نکرد.

به گفته محققان داروی متفورمین نقش مهمی در کاهش التهاب دارد. بنابراین مصرف این دارو خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را کاهش می‌دهد. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه بشود تا ارتباط بین مصرف متفورمین و خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به طور قطع مشخص شود.

نتایج این مطالعه در مجله The Lancet Healthy Longevity منتشر شده است.

کد خبر 459435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خدایار IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    آری متفورمین کلا برای آدمهای سالم هم مفید است قبلاً تحقیقات مفصلی در باره خواص آن صورت گرفته برخی داروها درمان اون درد نیستند اما به بقا و مقاومت بدن کمک می‌کنند آسپرین انواع ویتامین نوشیدن آب حتی، تغذیه سالم وغنی از لحاظ مواد غذایی هوای سالم وفاصله ی اجتماعی از دیگران از همه‌ی بیماری های واگیردار بدن را دور یا مقاوم می‌کنند مهمترین چیز فاصله گذاری اجتماعی برای بقاء نسل بشر حیاتی است بین کشورها و شهرها حداقل رفت و آمد ودر هم آمیختگی باید باشد بعد ها بیماریهای دیگری از همین راه طمع وحرص وآز به معاملات ومسافرتهای مالی وتفریحی فراگیری خواهند داشت این باید درس عبرت بشه برای مردم وکشورهایی که حد وحریمی ندارند و در هم می لولند سلامت بمانید