پمپئو: پنچ کارگروه آمریکایی به بحرین سفر می‌کنند

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام سفر هیأتی آمریکایی به بحرین طی هفته‌های آتی گفت، دو کشور گفت‌وگوهایی در زمینه تمرینات نظامی و عدم استفاده از تکنولوژی‌های چینی خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، هیأتی آمریکایی در زمان باقی مانده از دولت به بحرین سفر خواهند کرد.

پمپئو در پیامی ویدئویی گفت: «طی چند هفته‌ پیش رو، پنج کارگروه از وزارت امور خارجه و دیگر نهادها با همتایان بحرینی خود دیدار خواهند کرد. آن‌ها درخصوص نحوه اطمینان از هماهنگی بیشتر دو ملت در زمینه‌های تمرینات نظامی و قدرت بخشیدن به زنان گفت‌وگو خواهند داشت».

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «همچنین مهم است که آینده شبکه‌های نسل پنجم اینترنت ما از حزب کمونیست چین و اپراتورهای مخربی نظیر [شرکت] هوآوی مصون باشند».

پمپئو در ادامه گفت: «علاوه بر این، حمایت از حقوق بشر و مبارزه با قاچاق انسان زمینه‌هایی هستند که بحرین در آن‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است. با یکدیگر برای دستیابی به نتایج مثبت بیشتر همکاری خواهیم کرد».

وی در پیامی دیگر گفت: «در نتیجه صلح ابراهیم، همکاری با اسرائیل و ایالات متحده در حال شکوفا شدن است. ماه گذشته ایالات متحده میزبان اولین گفت‌وگوهای راهبردی با امارات متحده عربی و یک امضا کننده دیگر بود. تنها ظرف چند هفته سرمایه‌گذاری بحرین در حوزه های ارتباطی و مالی در اسرائیل پیشرفت بالایی داشته است».

وی افزود: «اخیراً که در اسرائیل بودم با اولین پرواز مستقیم از بحرین که حامل اولین نمایندگان در سطح کابینه از جمله وزیر امور خارجه بود موافقت کردم. دیداری سه جانبه در راستای پیشبرد [روابط] داشتیم که افتتاح سفارت را شامل می‌شد».

پمپئو روز گذشته نیز در پیامی از حمایت بحرین از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران قدردانی کرد و بار دیگر مدعی شد ایران تهدید شماره یک علیه امنیت حوزه خلیج فارس و «مردم صلح‌جو در سرتاسر این منطقه» است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج از برجام وعده داده بود با پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در ادامه توافق سازش بحرین با رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه شیخ «زائد بن راشد الزیانی» وزیر صنعت، تجارت و گردشگری این کشور به فلسطین اشغالی سفر کرد.

این وزیر بحرینی در اولین مصاحبه خود با کانال یازده درباره همکاری تل‌آویو با منامه درباره پرونده ایران گفت، بحرین با کشورهای دوست خود در این پرونده و از جمله در زمینه امنیتی هماهنگی دارد.

منبع: فارس

کد خبر 459394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.