کلاهبرداری با فروش اکانت بازی آنلاین در اصفهان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که به بهانه فروش اکانت بازی آنلاین از یک نوجوان اصفهانی بالغ بر ۵ میلیون ریال برداشت کرده بود خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، اظهار کرد: در پی ارائه مرجوعه قضائی توسط یک نوجوان به پلیس فتا، فرماندهی انتظامی استان اصفهان مبنی بر کلاهبرداری شخصی ناشناس از وی به بهانه فروش اکانت بازی آنلاین، رسیدگی به موضوع را در دستور کار کارشناسان قرار داد.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در شبکه اجتماعی تلگرام با آگهی جعلی فروش اکانت بازی آنلاین با تخفیف ویژه مواجه و پس از تماس با آگهی دهنده و دریافت شماره کارت اقدام به واریز مبلغ ۵ میلیون ریال به حساب وی می‌کند اما نه تنها هیچ گونه خدماتی دریافت نکرده بلکه فروشنده نیز دیگر پاسخگوی تماس وی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و با جستجو در فضای سایبری سرانجام متهم دستگیر و در مواجهه با ادله و مستندات علمی پلیسی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه کسب منافع مالی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: به نوجوانان و جوانان که بیشترین کاربران بازی‌های آنلاین هستند توصیه می‌کنیم با توجه به افزایش خریدهای آنلاین و غیر حضوری در پی شیوع بیماری کرونا برخی کسب و کارهای فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغوا کننده و فریبنده‌ای روی می‌آورند در حالی که بسیاری از شعارهایی که در تبلیغات آنها گفته شده است درست نیست.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: در خصوص خرید حساب‌های کاربری در هنگام تحویل پول به فروشنده، رمز عبور اکانت فروشنده را تحویل گرفته و سریعاً تمامی مشخصات را تغییر دهید، همچنین پس از تغییر رمز، اکانت را در گوشی خود سیو کنید.

کد خبر 459285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.