کلاهبرداری ۴۰ میلیاردی در پوشش وام مسکن

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که در پوشش اعطای وام مسکن اقدام به کلاهبرداری ۴۰ میلیارد ریالی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در این باره گفت: از مدتی قبل و به دنبال ارجاع چند فقره شکایت با موضوع کلاهبرداری در پوشش وام، رسیدگی به موضوع در دستورکار مأموران پلیس قرار گرفت و آنان در نخستین گام تحقیقات خود متوجه شدند که متهم با ساخت یک حساب کاربری در اینستاگرام و معرفی خود به عنوان فردی توانمند در اخذ وام اقدام به فریب شهروندان کرده است.

وی با بیان اینکه این فرد در ادامه با برخی از افراد قرار ملاقات حضوری و اقدام به دریافت اسناد مربوط به ملک و … به عنوان ضمانت وام کرده بود، گفت: این فرد سپس اسناد دریافتی را جعل کرده و به سایر افراد فروخته بود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهم گفت: این فرد پس از هماهنگی با مقام قضائی، در عملیاتی از سوی مأموران شناسایی و دستگیر شد.

موقوفه‌ای با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم و انجام بازجویی از وی گفت: متهم دستگیر شده به جرم خود اقرار کرد که اعترافات وی ضمیمه پرونده شد.

بنابه گزارش ایسنا، وی ارزش ریالی کلاهبرداری شده از سوی این فرد را بیش از ۴۰ میلیارد اعلام کرد و گفت: این فرد این مبالغ را از طریق دریافت وجه، فروش اموال با سند جعلی و … به دست آورده است.

کد خبر 459273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.