ارتقا زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در اسلواکی

مقامات محلی ژیلینا، شهری در اسلواکی، به تلاش‌های خود برای بهبود هرچه بیشتر زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ادامه می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرحله دوم پروژه نوسازی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در ژیلینا قرار است در اوایل سال نو آغاز شود. اخیراً مرحله اول نوسازی این زیرساخت‌ها با موفقیت به پایان رسیده و مقامات محلی از مدرن‌سازی تمام آن‌ها تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۱ خبر داده‌اند. زیرساخت‌های جدید از کارایی بهتر و جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود و گرایش شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش خواهد داد. ایستگاه‌های اتوبوس قبلی شهر از کیفیت کافی برخوردار نبود و همین امر امنیت ساکنان ژیلینا را با خطر مواجه می‌کرد.

بازسازی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ژیلینا به چند مرحله تقسیم می‌شود؛ در مرحله اول اجرای پروژه، که در پاییز سال ۲۰۱۸ آغاز شد و سال گذشته به پایان رسید، تعداد ۲۶ ایستگاه در سراسر شهر شکل مدرن به خود گرفت. ابتدا این ایستگاه‌ها به طور کامل بازسازی شد، سکوها طراحی جدیدی به خود گرفت و سایبان‌ها و صندلی‌های جدیدی در هر ایستگاه نصب شد. این مرحله بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برای شهر هزینه در بر داشت.

مرحله دوم پروژه در ماه آوریل سال بعد آغاز شد و در این مرحله، اعضای شورای شهر ژیلینا تصمیم گرفتند پنج ایستگاه جدید در خیابان معروف Komenského ، در مسیر خیابان‌های اصلی و مرکز شهر و همچنین خیابان Pod hájem در مسیر دانشگاه ژیلینا ایجاد کنند. احداث این ایستگاه‌ها زمان زیادی نیاز نداشت و در مدت زمانی کوتاه به پایان رسید اما هزینه زیادی را برای شهرداری در بر داشت.

مقامات رسمی ژیلینا از ساخت یک ایستگاه اتوبوس جدید در سکونت‌گاه Hájik خبر داده و برآورد کرده‌اند که ساخت این ایستگاه بیش از ۳۸۵ هزار یورو هزینه لازم خواهد داشت که البته شهردار ژیلینا مسئولیت پرداخت کامل این بودجه را به عهده گرفته است.

کد خبر 459226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.