صدرالحسینی: مردم یمن مقاوم و پیروز ایستاده‌اند

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تا کنون بر اثر بمباران شهرها، روستاها، مدارس و مراکز بهداشتی یمن توسط ائتلاف عربی، بیش از حدود ۲۶ هزار نفر مجروح شده و حدود ۱۷ هزار غیر نظامی اعم از زنان و کودکان جان باخته‌اند. این تجاوزها تا هر زمانی ادامه پیدا کند، مردم یمن مقاوم و پیروز در برابر آن ایستاده‌اند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تحولات اخیر یمن اظهار کرد: در ابتدا حمله به تأسیسات نفتی عربستان پس از دورانی که توانمندی‌های موشکی یمن متوقف شده بود و فضاسازی خاصی از جانب رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای اتمام موشک‌های این کشور مطرح شده بود، انجام شد.

وی افزود: آمریکا و انگلیس حفظ موجودیت عربستان در پدافند هوایی را بر عهده گرفته‌اند، اما موشک قادر ۲ یمنی‌ها توانست ۶۵۰ کیلومتر را بپیماید و درست در منطقه تأسیسات پالایشگاهی آرامکو روی زمین فرود بیاید.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: این اتفاق زمانی رخ داد که اخیراً اجلاس ۲۰ به ریاست عربستان برگزار شده بود و بن سلمان و پدرش فکر می‌کردند از اقتدار کشورهای جی ۲۰ برخوردارند و در این رابطه تبلیغات گسترده‌ای کردند.

صدرالحسینی یادآور شد: وقتی مجموعه این اتفاقات را کنار هم بگذاریم، حمله موشکی انصارالله به تأسیسات پالایشگاهی آرامکو، در زمان و موقعیت جغرافیایی حساسی انتخاب شده بود؛ لذا می‌توان نتیجه گرفت که یمن برای وارد کردن ضربه‌های سنگین، زمان شناس است و توانمندی‌های به روزی هم دارد که برای دفاع از خود و رسیدن به استقلال کشورش از آن‌ها استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: امروز مقاومت یک منظومه به هم پیوسته در نقاط مختلف دنیا و غرب آسیا است؛ وقتی نگاهی به وضعیت بولیوی و ونزوئلا می‌اندازیم، می‌بینیم مقاومت در برابر امپریالیست آمریکا در آن منطقه نیز بروز و ظهور دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: قطعاً قدرت بازدارندگی یمن بر روند گفت‌وگوهای یمنی_یمنی تأثیرگذار است. امروز این کشور به جایی رسیده است که سعودی‌ها دقیقاً متوجه شده‌اند به اهداف خود در این کشور نمی‌رسند.

صدرالحسینی تصریح کرد: اکنون مردم یمن به عنوان رزمنده داوطلب به ارتش ملی و انصارالله در جهت تقویت دولت نجات ملی می‌پیوندند و با حضور گسترده در تظاهرات بر ضد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حتی در مناطق شمالی که امارات حضور دارد پیام صهیونیسم ستیزی خود را اعلام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی شش سال گذشته بر اثر بمباران شهرها، روستاها، مدارس و مراکز بهداشتی توسط ائتلاف عربی، بیش از حدود ۲۶ هزار نفر مجروح شده و حدود ۱۷ هزار غیرنظامی اعم از زنان و کودکان یمنی جان باخته‌اند. مردم این کشور با کمبودهای مواد غذایی، بهداشتی و درمانی و سوخت مواجه هستند. این تجاوزها تا هر زمانی ادامه پیدا کند مردم یمن مقاوم و پیروز در برابر آن ایستاده‌اند.

کد خبر 459222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.