حقوق ورودی خودروها در بودجه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تعیین شد

در حالی که در بودجه سال ۹۹ به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، میزان مالیات بر واردات در بخش حقوق ورودی خودرو صفر در نظر گرفته شده بود، این عدد در لایحه بودجه سال آینده ۲۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال (دو هزار و ۴۰ میلیارد تومان) تعیین شده است

به گزارش ایمنا، در لایحه بودجه ۱۴۰۰ همچنین درآمد موضوع اخذ عوارض شماره‌گذاری بر خودروهای وارداتی که نخستین بار شماره‌گذاری می‌شوند متناسب با میزان آلودگی و ارزش گمرکی آنها یک‌هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بر پایه جداول لایحه بودجه سال آینده، ۱۰ میلیارد تومان نیز به عنوان درآمد حاصل از افزایش عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت روی کشتی لحاظ شده است.

از تابستان سال ۹۶ با توقف سامانه ثبت سفارش خودرو، امکان عرضه خودروهای خارجی در بازار داخل وجود نداشت و پس از آن نیز پارسال، خودرو در کنار یک‌هزار و ۴۰۰ قلم کالایی قرار گرفت که ثبت سفارش و واردات آنها توسط ستاد اقتصاد مقاومتی ممنوع اعلام شد.

به نظر می‌رسد این ممنوعیت به دنبال حمایت از تولید خودروی داخلی و مهم‌تر از آن، مدیریت منابع ارزی به‌دنبال جهش نرخ ارز در زمستان ۹۶ و پس از آن، تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برقرار شده است.

«حسینعلی امیری» نماینده پارلمانی رئیس‌جمهوری صبح‌امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بنا به گزارش ایرنا، منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بیش از ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال تعیین شده است.

کد خبر 459142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.