دستگیری جاعلان میلیاردی در استان البرز

آتش‌سوزی مهیب کارخانه بزرگ در مشهد، به دام افتادن قاتل فراری در آخرین سرقت، دستگیری سارق تلفن‌های همراه کودکان آبادان، کشف ۵۰۰ کیلو تریاک در فارس و دستگیری جاعلان میلیاردی در استان البرز را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون عملیات آتش نشانی مشهد از عملیات نفس‌گیر ۱۰۰ آتش نشان برای مهار حریق مهیب کارخانه تولید شیرآلات بهداشتی در جاده مشهد به شهرستان گلبهار خبر داد.

مهدی رضایی گفت: در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده دود و آتش از درون یک سوله در جاده مشهد به گلبهار، ستاد فرماندهی بلافاصله گروه‌های اطفا حریق و امداد و نجات ایستگاه‌های مختلف را به محل اعزام کرد.

وی افزود: با حضور آتش نشانان در محل مشخص شد این آتش سوزی مهیب که آتش و دود ناشی از آن از کیلومترها دورتر قابل مشاهده بود، در داخل یک سوله دو طبقه تولید شیرآلات بهداشتی به وقوع پیوسته و حریق در حال سرایت به سایر قسمت‌های این مکان و انبارهای مجاور بود که بلافاصله آتش نشانان از چندین جهت با محاصره آتش، عملیات اطفا حریق را آغاز و پس از ساعتی موفق به مهار حریق شده و عملیات لکه‌گیری و کاوش این آتش سوزی شدند.

معاون عملیات آتش نشانی شهر مشهد تصریح کرد: در عملیات اطفا حریق این کارخانه در مجموع بیش از ۱۰۰ آتش نشان از ۲۵ ایستگاه عملیاتی به همراه خودروهای سبک و سنگین اطفا حریق، خودرو توربوفن و همچنین خودروهای لجستیکی شامل بیل مکانیکی و لودر بابکت حضور داشتند و آتش نشانان ضمن مهار به موقع آتش از سرایت حریق به انبارهای مجاور جلوگیری کردند. این مکان دارای بیمه نامه آتش سوزی بوده و در این آتش سوزی به کسی آسیبی نرسید.

قاتل فراری تبریزی در آخرین سرقت به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از شناسایی و دستگیری سارقان زورگیر و کشف اموال مسروقه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

فرهنگ نوروزی اظهار کرد: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ورود به عنف سارقان زورگیر و سرقت لوازم و تجهیزات یکی از کارگاه‌های تولیدی در تبریز موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با حضور در محل وقوع سرقت و بررسی صحنه سرقت همچنین تحقیقات از مالباخته، سارقان زورگیر را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز تصریح کرد: با اشرافیت اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی در کمتر از ۲۴ ساعت مخفیگاه متهمان شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه، سه متهم به سرقت را دستگیر و از آنان اموال مسروقه از جمله یک دستگاه وانت نیسان و ۶۵ دستگاه الکترو پمپ و تجهیزات اداری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را کشف کردند.

وی ادامه داد: یکی از متهمان دستگیر شده قاتل فراری بود که در این عملیات دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، اظهار کرد: افراد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و افراد مظنون مراتب را در اسرع وقت با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق تلفن‌های همراه کودکان آبادان دستگیر شد

رئیس پلیس آبادان از دستگیری سارق سابقه‌دار خشن که با سلاح سرد اقدام به سرقت از کودکان و نوجوانان این شهرستان می‌کرد خبر داد.

محسن تقی زاده گفت: در پی سرقت تلفن همراه از کودکان و نوجوانان با تهدید چاقو در برخی از مناطق شهرستان آبادان شناسایی و دستگیری سارقین به عنف به صورت ویژه در دستور کار پلیس آبادان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا مأموران کلانتری ۱۱ ولیعصر آبادان با اقدامات اطلاعاتی دقیق و گشت‌های نامحسوس و هدفمند سارق جوانی را که با تهدید چاقو اقدام به سرقت از کودکان کرده بود، شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم که فردی سابقه‌دار است و سابقه اعمال مجرمانه با سلاح گرم را نیز دارد، در بازجویی‌های فنی به بیش از ۱۱ فقره سرقت که شش سرقت به عنف از کودکان بود با همدستی شخصی دیگر اعتراف کرد.

وی با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری مالخر و همدست این سارق، گفت: شهروندان باید موارد مشکوک را از طریق فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

۵۰۰ کیلو تریاک در فارس کشف شد

رئیس پلیس استان فارس گفت: مأموران امنیت اقتصادی در بازرسی از یک تانکر، بالغ بر ۵۰۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از تردد یک کامیون تانکردار حامل مواد مخدر در محورهای مواصلاتی منتهی به شیراز مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند، با تلاش مأموران انتظامی و ایست و بازرسی‌های محسوس و نامحسوس در نهایت خودرو مورد نظر شناسایی و متوقف شد.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۴۹۴ کیلو تریاک که به صورت حرفه‌ای در قسمت‌های مختلف خودرو جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این راستا یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و روانه زندان شد.

رئیس پلیس استان فارس تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس ۳۸ هزار و ۵۵۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال قبل هفت درصد افزایش دارد، در این مدت ۹۲۰ دستگاه وسایل نقلیه توقیف و هشت هزار متهم شامل قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش، معتاد، اسکورت و … دستگیر شده‌اند.

جاعلان میلیاردی در البرز دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی البرز از دستگیری اعضای باند جاعلان حرفه‌ای که اقدام به ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌کردند، خبر داد.

محمد نادر بیگی اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با جعل کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر معرفی فردی به عنوان پزشک و شخصی دارای نفوذ در سازمان نظام پزشکی با شناسایی افراد شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی و تهیه کارت جعلی پرستاری در قبال گرفتن ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون ریال کارت نظام پرستاری برای آن‌ها صادر کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی‌های صورت گرفته از شخص مورد نظر مشخص شد که نامبرده با سوءاستفاده از اصطلاحات پزشکی با جلب اعتماد افراد را جذب و اقدام به تهیه کارت‌های نظام پرستاری برای افراد شاغل در برخی بیمارستان‌ها کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات پلیسی دو متهم اصلی شناسایی و در دو عملیات جداگانه دستگیر و در بازرسی از منزل آن‌ها ۱۰ قطعه کارت نظام پرستاری جعلی با هویت مختلف و مدارک هویتی کشف شد.

وی گفت: متهمان در اعترافات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از افراد شاغل در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی اقرار کرده و عنوان کردند که با دریافت بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون ریال از افراد اقدام به صدور کارت جعلی کرده و تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کلاه‌برداری کرده‌اند، تاکنون ۱۱ نفر از متهمان اصلی شناسایی و ۹۶ نفر از کسانی که برای آنها کارت صادرشده بود، شناسایی و متهمان با قرار ۴ میلیارد تومانی روانه زندان شدند.

کد خبر 459132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.