رشد قیمت ۴۰ درصدی در انتظار محصولات شیمیایی

عضو هیات‌مدیره کارگزاری بانک مسکن گفت: اقتصاد جهانی در حال احیای مجدد است و به همین دلیل قیمت‌های جهانی دوباره روند صعودی به خود می‌گیرند.

به گزارش ایمنا به نقل از سنا، میثم باقری کوپایی اظهار کرد: در بخش ساخت و ساز، بهبود وضعیت در بازارهای جهانی مشاهده می‌شود و به نظر می‌رسد تا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی افت تولیدی که ناشی از ویروس کرونا شکل گرفته جبران شود.

وی افزود: با توجه به احیای پله‌ای صنایع در دنیا به نظر می‌رسد تقاضای نفت خام در سه ماه نخست سال آینده میلادی وضعیت بهتری داشته باشد و قیمت‌ها افزایش یابد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت کالاها در سطح جهان که با ریزش همراه بودند، هم اکنون به صورت آرام در حال جبران و صعود مجدد هستند.

عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک مسکن ادامه داد: نوسان قیمتی، بیشتر در مواد اولیه رخ داده که هم اکنون رشد خیلی خوبی را مجدداً در آنها شاهد هستیم، اتیلین (مواد اولیه پلی اتیلن)، پروپیلن (ماده اولیه پلی پروپیلن)، نفتا و سایر مواد خامی که به عنوان مواد مورد نیاز صنایع پایین دستی محسوب می‌شوند با رشد نرخ روبرو شدند و باعث شده تا قیمت برخی محصولات وابسته هم افزایش قیمت داشته باشد.

باقری کوپایی بیان کرد: این رشد قیمت و گزارش‌های جهانی حاکی از آغاز یک روند صعودی قیمت است؛ به طوری که افزایش قیمت ۴۰ درصدی برای محصولات پلیمری، صنایع وابسته و شیمیایی را در پیش خواهیم داشت و لازم است کارشناسان در تحلیل‌های خود به این موضوع توجه کنند.

کد خبر 459000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.