هوشمندسازی کامل خدمات شهرداری قدس

شهردار قدس با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی مدیریت شهری، از تحقق شهرداری الکترونیک در این شهر با ارائه خدمات مختلف به شهروندان بر بستر سامانه‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش ایمنا، مسعود مختاری با بیان اینکه ارائه خدمات فراگیر و متمرکز به شهروندان با تحقق شهرداری الکترونیک میسر می‌شود، اظهار کرد: ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان بر بستر سامانه‌های الکترونیکی در شرایط بحرانی موجود ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹ اهمیت دوچندان یافته است.

وی افزود: امروز خدمات گوناگون شهرداری از طریق سامانه‌های الکترونیکی قابل دریافت است که می‌توان به سامانه جامع شهرسازی شامل سه زیر سامانه مالکان، سامانه مهندسان ناظر و سامانه مختص کاربران شاغل در شهرداری اشاره کرد.

شهردار قدس ادامه داد: سامانه مالکان خدماتی همچون امکان ثبت درخواست گواهی، پایان کار، اضافه اشکوب مشاهده و پیگیری مراحل مختلف پرونده، مشاهده دستور نقشه پروانه و گواهی‌ها، مشاهده و پرداخت کلیه فیش‌های درآمدی و ارسال پیامک بعد از اتمام هر مرحله به مالکان را فراهم آورده است.

مختاری تصریح کرد: سامانه مهندسان ناظر نیز بستری برای ارتباط آنلاین شهرداری قدس و سازمان نظام مهندسی از طریق وب سرویس به منظور ارسال و دریافت دستور نقشه به صورت برخط و ثبت آنلاین گزارشات مهندس ناظر در سیستم شهرسازی است.

وی در خصوص سامانه مختص کاربران شاغل در شهرداری خاطرنشان کرد: این سامانه خدماتی مانند مشاهده کلیه اطلاعات پرونده‌ها توسط کارشناس بازدید، امکان انجام تمام مراحل تشکیل پرونده به صورت برخط، امکان نمایش پیش نویس پروانه‌ها و گواهی‌ها و امکان تأیید پرونده‌ها توسط مدیران شهری به صورت برخط را ارائه می‌کند.

شهردار قدس با توجه به سامانه‌های اداره ارتباطات شهرداری، عنوان کرد: سامانه پیامکی با شماره ۳۰۰۰۸۱۱۳۷ برای دریافت انتقادات و پیشنهادات و سامانه ۱۳۷ به منظور تسریع در امر خدمات رسانی و انجام کلیه امور مرتبط با شهر پاسخگوی شهروندان است،

مختاری خاطرنشان کرد: شهرداری قدس از طریق شبکه‌های اجتماعی پذیرای کلیه نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم است، همچنین شهروندان می‌توانند از طریق لینک‌های تعریف شده در صفحه اصلی پورتال شهرداری قدس نظرات، انتقادات و درخواست‌های خود را ثبت و به خدمتگزاران خود در مدیریت شهری انتقال دهد.

وی افزود: کلیه موارد یادشده از طریق دستگاه‌های تبلت و تلفن همراه نیز قابل انجام است.

کد خبر 458986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.