جهش تولید رونق می‌گیرد/تخصیص بسته‌های حمایتی به شرکت‌های فناور

نخستین نشست کارگروه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این نشست که با حضور مهدی شریف‌زاده، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و جمع دیگری از مسئولان و نمایندگان شرکت‌ها و نهادهای صنعتی و پژوهشی مرتبط با صنعت نفت و پتروشیمی برگزار شد، موضوعات مختلف حوزه فناوری، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

شریف زاده، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ضمن تأکید بر لزوم اتکاء به داده‌های علمی و پژوهشی در حوزه فناوری گفت: اهمیت طرح‌های تحقیقاتی، پژوهش‌های پایه‌ای و پروژه‌های مبتنی بر علوم پایه در صنعت نفت، قابل انکار نیست.

وی افزود: با این وجود این ستاد تلاش دارد تا در راستای محقق‌سازی سیاست‌های عمل‌گرایانه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تخصیص بسته‌های حمایتی به شرکت‌های فناور، برگزاری رویدادهای کارآفرینانه برای شناسایی نیازهای فناورانه و پیگیری موردی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را به عنوان محور کار خود قرار دهد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی توجه هم‌زمان به انبوهی از اولویت‌ها را به معنی نداشتن اولویت برشمرد و افزود: کارهای ارزشمند نیمه‌تمام بسیاری از قبل وجود دارد که بی‌توجهی به آن‌ها و عدم اتمام این کارها به معنی اتلاف و هدر رفت منابع خواهد بود. انرژی و صنعت نفت، موتور محرکه اقتصاد کشور بوده و هر گام کوچکی در حوزه فناوری، به معنی یک دستاورد بزرگ در بخش تولید است.

شریف‌زاده همکاری با دستگاه‌های اجرای متولی در بخش‌های مختلف حوزه انرژی را یک اصل اساسی برشمرد و گفت: این ستاد تلاش دارد تا در راستای هم‌افزایی و تجمیع منابع و حمایت‌ها، بیشترین تعامل ممکن را با هر نهاد و دستگاه اجرایی مسئول داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز کار ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی گفت: دنبال کردن برنامه‌ریزی‌ها در سه حوزه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌تواند یک تصویر شفاف را به عنوان برنامه کاری پیش روی ما قرار دهد.

به گفته وی صدها شرکت دانش‌بنیان، استارتاپ و هزاران فعال فناور خوش‌فکر در سراسر کشور در حوزه نفت، پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و دیگر رشته‌های مرتبط با این صنعت، مشغول به کار هستند. ایجاد پل میان آن‌ها و بازیگران اصلی صنعت نفت، می‌تواند شاه کلید ایجاد جهش تولید در این حوزه باشد. به همین دلیل توجه اصلی ستاد معطوف به این مورد است.

گزارش از: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کد خبر 458816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.