پیکان - استقلال/ سه امتیاز شهر قدس، راز ماندن در کورس

استقلال و پیکان عصر امروز(سه‌شنبه) در شهر قدس پیکار خواهند کرد و آبی‌ها برای ماندن در میان مدعیان اصلی قهرمانی، راهی جز پیروزی برابر شاگردان تارتار ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه امروز سه شنبه - ۱۱ آذر ماه - در شهر قدس میهمان پیکان خواهند بود. آبی‌ها که تاکنون ۶ امتیازی هستند، برای ماندن در کورس به هر سه امتیاز این مسابقه احتیاج دارند. آن سوی میدان شاگردان تارتار جوان و جویای نام  و با عملکردی تقریباً قابل قبول در سه هفته ابتدایی، حالا به دنبال عرضه اندام برابر استقلال هستند.

استقلال محکوم به برد

اگر باخت مقابل اهواز را کنار بگذاریم، استقلال در سه دیدار اخیر نمایش خوب و امیدوار کننده‌ای مقابل رقبا ارائه داده است. آنها در فصل جدید با محمود فکری دو دیدار خانگی با مس رفسنجان و ماشین سازی را بردند و در حال حاضر با ۶ امتیاز و یک بازی کمتر پایین‌تر از گل گهر و پرسپولیس در رده سوم جدول جا خوش کرده‌اند. آبی‌پوشان پایتخت می‌دانند برای ماندن در کورس قهرمانی لیگ بیستم، اجازه از دست دادن هیچ امتیازی در دیدار امروز عصر را ندارند.

استقلال و درگیر شدن با حاشیه‌ها که روال معمولی در سال‌های اخیر به شمار می‌رود، این فصل خیلی زودتر آغاز شده است و علاوه بر جنگ‌های مدیریتی روبروی اذهان عمومی، دیدار جنجالی فولاد و نداشتن زمین تمرین به پاشنه آشیل آنها در لیگ بیستم تبدیل شده است. از یک سو محمود فکری به دلیل محرومیت اجازه نشستن روی نیمکت برابر پیکان را ندارد و از طرف دیگر، شرایط آب و هوایی و نبود زمین تمرین‌های مناسب باعث شده تا چند جلسه تمرینی آبی‌پوشان لغو شده و استقلالی حتی مجبور به تمرین در سالن سرپوشیده و چمن مصنوعی شدند. شرایطی که باعث شده تا مسیر قهرمانی آن‌ها در لیگ بیستم پر پیچ و خم‌تر به نظر برسد.

بد بیاری‌های ناتمام شیخ برابر تیم‌های تارتار

شیخ دیاباته، مهاجم مالیایی استقلال که در اواسط تمرین روز یکشنبه هفته جاری آبی‌ها با احساس درد عضله پا تمرین را رها کرده بود، پس از MRI و بررسی‌های تیم پزشکی استقلال مشخص شد عضله دو قلو پای چپش کشیده شده و به همین علت، سه هفته و چهار مسابقه آینده از همراهی تیم خود محروم خواهد بود. اتفاقی که خبر خوبی برای محمود فکری نیست و او یکی از مهاجمان زهردار خود را از دست داده است.

نکته جالب درباره مصدومیت‌های دیاباته در دو فصل اخیر، گره خوردن آن به تقابل با تیم‌های تارتار است. دیاباته نخستین بار در هفته دوم لیگ نوزدهم برابر نفت مسجد سلیمان با مصدومیت از زمین خارج شد. ماجرای دیدار رفت در بازی برگشت هم برای شیخ تکرار و حالا باز هم دوباره تقابل با تیم تحت هدایت تارتار با مصدومیت برایش همراه بود اما با این تفاوت که این مرتبه او قبل از مسابقه مصدوم شده است.

شهر قدس، میزبان بی‌کیفیت!

وضعیت چمن شهر قدس با باران‌های چند هفته اخیر شهر تهران، بیش از قبل کیفیتش را از دست داده و اعتراض آبی‌ها را به بازی در این استادیوم مقابل هم شهری بلند کرده است. استقلالی‌ها با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ خواستار جابجایی محل برگزاری دیدار دو تیم به ورزشگاه آزادی یا دیگر استادیوم‌های پایتخت شدند اما این درخواست از سوی مسئولان سازمان لیگ بی مورد خوانده و رد شد.

جوانان پیکان به دنبال اسم و رسم

مهدی تارتار که در تابستان نامش در حوالی ذوب‌آهن به گوش می‌خورد، خیلی دیر با پیکان به توافق رسید تا هدایت آنها در فصل پیش رو را بر عهده بگیرد. آنها در نخستین دیدار مغلوب صنعت نفت در آبادان شدند، اما پس از آن در مسابقه‌ای خانگی و پرحاشیه از سد رحمتی و شاگردانش در شهر خودرو گذشتند و در هفته سوم نیز، اصفهان را با یک امتیاز ارزشمند برابر ذوب آهن ترک کردند.

این در حالی است که پیکان بسیاری از نفرات اصلی‌اش را در نیم فصل از دست داد و این روزها با نفراتی کاملاً جوان به دنبال فراموش کردن نتایج ضعیف فصل گذشته است. تارتار استاد کار کردن با تیم‌هایی با میانگین سنی پایین است، باید منتظر ماند و دید این بار چه نتایجی را با پیکان کسب خواهد کرد؟

کد خبر 458764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.