آب آشامیدنی غرب اصفهان در دسترس نیست/ وزارت نیرو به اولویت آبرسانی توجهی نمی‌کند

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: غرب استان اصفهان منطقه سردسیری است و شش ماه از سال را مردم در سرما به سر می‌برند و بارش در این منطقه زیاد است اما با این وجود به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها عباس محمد صالحی با اشاره مشکلات استان اصفهان گفت: مشکل عمده شهرستان‌های غرب استان اصفهان از جمله فریدن، فریدون شهر، چادگان و بوئین میاندشت علاوه بر اشتغال و مهاجرت نبود دسترسی به آب آشامیدنی سالم است.

وی با بیان اینکه غرب اصفهان در زمینه تأمین آب آشامیدنی مشکل دارد ادامه داد: تأمین نشدن آب آشامیدنی در صورتی است که غرب استان اصفهان منطقه پرآبی بوده و بخشی از حوزه آبریز زاینده رود را تشکیل می‌دهد.

محمدصالحی تصریح کرد: از این منطقه در سال حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به رودخانه زاینده‌رود، ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد رودخانه کارون و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد رودخانه قم رود می‌شود. باوجود این منابع آبی ۷۰ روستای ۴ شهرستان غرب استان اصفهان با تانکر تأمین می‌شود.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: این مسئله چندین سال است که در دولت پیگیری می‌شود. دولت هم شش میلیون کیلومتر آب به این چهار شهرستان اختصاص داده اما این طرح هیچ‌گاه به مرحله اجرا نرسیده است.

وی اضافه کرد: سه سال از صدور مجوز انتقال آب از سوی دولت گذشته اما تاکنون هیچ اقدام عملی نشده است. وزارت نیرو و حتی هیئت وزیران اعلام می‌کنند که در بحث آب‌رسانی اولویت به ترتیب با آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت است اما در عمل می‌بنیم سدهایی که افتتاح می‌شود کاربری کشاورزی دارد و به اولویت‌های مطرح شده توجهی نمی‌شود.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: درست است که در کویر مرکزی ایران نیز کمبود آب وجود دارد اما مشکل اینجاست که غرب استان اصفهان منطقه سردسیری است و شش ماه از سال را مردم در سرما به سر می‌برند و بارش در این منطقه زیاد است اما با این وجود به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

کد خبر 458638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.