ساخت بزرگترین پل مدرن شهر سرعین

شهردار سرعین از امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ساخت بزرگترین پل مدرن روگذر با محوریت گردشگری در این شهر خبر داد.

روح الله هدایت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال طرح مطالعاتی و طراحی پروژه بزرگ پل روگذر کابلی در کمربندی در ضلع شرقی شهر سرعین با محوریت گردشگری و با هدف کاهش ترافیک شهری از سوی مشاور آغاز شده است.

وی افزود: یک شرکت متخصص در طراحی و ساخت پل در کشور برنده مناقصه این پروژه شد که به عنوان مشاور این طرح نیز انتخاب شده است.

شهردار سرعین افزود: این پل مدرن با ۲۷۰ متر طول و ۲۵ متر عرض با پایه‌های بتنی و به صورت کابلی با دو ستون احداث شده و با افتتاح آن رینگ کمربندی شهر سرعین تکمیل می‌شود.

هدایت یادآور شد: شهرداری برای پروژه ساخت پل بزرگ سرعین با رویکرد گردشگری و طراحی، ساماندهی و اجرای نهر آبگرم کنزق که در زیر این پل قرار دارد با شرکت خاتم‌الانبیا تفاهم نامه‌ای امضا کرده که پس از پایان مطالعه و طراحی آن در سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.

شهردار سرعین افزود: برای اجرای پل و ساماندهی نهر کنزق در مجموع مبلغی معادل ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که از محل اعتبارات داخلی، استانی و ملی تأمین خواهد شد.

هدایت خاطرنشان کرد: این پروژه به گونه‌ای طراحی شده که شهرداری بتواند از ظرفیت آن به عنوان یکی از منابع درآمدی پایدار بهره ببرد.

به گزارش ایمنا، شهر سرعین در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان واقع شده است و با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا، آب و هوای دلپذیر، باغ‌های مصفا، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها به عنوان یک مجموعه گردشگری در استان اردبیل و کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 458593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.