کرونا چه بر سَر مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد آورد؟  

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تشریح تأثیر کرونا بر مشاغل مددجویان این نهاد گفت: در مجموع حدود ۷۰۰ هزار طرح شغلی تحت نظارت کمیته امداد است که سه درصد این طرح‌ها دچار آسیب شدند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الله عبدالملکی، درباره تأثیر کرونا بر اشتغال مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: عمده مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد مشاغل خانگی و روستایی بوده‌اند؛ در پی شیوع ویروس کرونا مشاغل روستایی آسیبی ندیدند و حتی مشاغل بخش کشاورزی رونق هم داشتند به طوری که در این مدت صادرات کشاورزی افزایش یافته و اکنون در مشاغل روستایی آسیب خاص رخ نداده است.

عبدالملکی درباره تأثیر کرونا بر مشاغل خانگی نیز گفت: بعضاً مسئله رکودی که بر بخش‌های مختلف اقتصاد حاکم شده برخی از مشاغل خانگی را با مشکل فروش مواجه کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: در مجموع حدود ۷۰۰ هزار طرح شغلی تحت نظارت کمیته امداد است که سه درصد این طرح‌ها دچار آسیب شدند؛ در این راستا کمیته امداد چند اقدام در دستور کار خود قرار داد که یکی از این اقدامات پرداخت تسهیلات به مددجویان بود. همچنین افرادی که به شبکه بانکی بدهکار بودند امهال بدهی شدند تا بتوانند برای چند ماهی خود را بازیابی کنند.

وی گفت: همچنین شرکت صنعت آفرینان امداد نیز موظف شد تا از مددجویانی که در زمینه فروش محصولات خود دچار مشکل هستند خرید قطعی کند. دستگاه‌های دیگر نیز منابعی در نظر گرفتند که از این منابع به نفع طرح‌های آسیب دیده استفاده شد، در مجموع کمیته امداد تمام سعی خود را می‌کند تا آسیب‌های ناشی از کرونا که به مشاغل امداد وارد شده است، جبران شود.

عبدالملکی به ایسنا گفت: در سال ۹۹ کمیته امداد برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل هدف گذاری کرد که تاکنون حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

کد خبر 458536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.