مسی باز هم رکورد شکست، نابغه به دنبال رکورد تاریخی پله!

فوق ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا شب گذشته مقابل اوساسونا گلزنی کرد و آن را به دیگو مارادونا که درگذشته، تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _ یکشنبه ۹ آذرماه _ تیم فوتبال بارسلونا در یک بازی لالیگایی میزبان تیم فوتبال اوساسونا بود. همه چیز در این بازی تحت تأثیر درگذشت مارادونا و ادای احترام به او بود.

لیونل مسی نابغه آرژانتینی با حرکتی انفرادی، به زیبایی دروازه اوساسونا را باز کرد و با لباس ستاره فقید آرژانتین، این گل زیبا را به دیه‌گو مارادونا تقدیم کرد.

گلی که ۴۴۸ امین گل ستاره آرژانتینی در لالیگا بود و به این ترتیب رکورد جاودانه ژوزف بیکان، ستاره اتریشی اسلاویا پراگ را شکست و به تنهایی رکورددار بیشترین تعداد گل زده در یک لیگ اروپایی شد.

بیکان در ۳۰۳ بازی، ۵۵۶ بار برای اسلاویاپراگ گلزنی کرده بود و همچنان بهترین گلزن تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید، بیکان با ۴۴۷ گل زده در لیگ چکسلواکی رکورد دار بیشترین تعداد گل زده در یک لیگ اروپایی به حساب می‌آمد.

این در حالی است که مسی فاصله چندانی هم تا شکستن رکورد تاریخی پله اسطوره فوتبال برزیل ندارد. مرد افسانه‌ای فوتبال برزیل در جریان ۱۹ فصل حضور در باشگاه سانتوس، در ۶۵۶ بازی ۶۴۳ گل به ثمر رساند؛ رکوردی که از زمان جدایی وی از این تیم و پیوستن به باشگاه نیویورک کازموس در سال ۱۹۷۴ همچنان پابرجا است.

کد خبر 458533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.