دبیرخانه دائمی میرزاکوچک‌خان جنگلی تشکیل شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: دبیرخانه دائمی میرزاکوچک‌خان جنگلی پس از تشکیل می‌تواند مرکزی باشد که همه برنامه‌های یکصدمین سالروز شهادت این بزرگمرد را گرد آورد.

محمدحسن عاقل‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال نودونهمین سالگرد شهادت میرزاکوچک خان جنگلی را گرامی خواهیم داشت و برنامه‌ها به شکلی منسجم در حال تدارک است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل «دبیرخانه دائمی میرزاکوچک‌خان جنگلی» در رشت، افزود: این دبیرخانه پس از تشکیل می‌تواند مرکزی باشد که همه برنامه‌های یکصدمین سالروز شهادت این بزرگمرد را گرد آورده و با هماهنگی بیشتر سازمان‌ها و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی سال آینده برنامه‌ای درخور نام و اعتبار میرزا و نهضت جنگل برگزار شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد: رسیدگی به مزار میرزاکوچک در وادی سلیمان‌داراب رشت و اجرای طرح ساماندهی قبور مشاهیر و شهدا در این آرامگاه با همکاری پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان در دستورکار خواهد بود.

وی ادامه داد: احساس می‌شود فعالیت‌های مرتبط با نهضت جنگل باید قدری هماهنگ‌تر و منسجم‌تر با کارکردی به مراتب بهتر طرح‌ریزی شود.

عاقل‌منش با اشاره به برگزاری برنامه‌های سالروز شهادت میرزاکوچک‌خان با محوریت «پویش فرهنگی و هنری میرزا»، خاطرنشان کرد: به دنبال مطرح شدن این پویش مردمی، تشکیلات و شخصیت‌های بسیاری اعلام همراهی و همکاری کردند از جمله پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اداره‌ کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت، کانون ناشنوایان استان، پاتوق فرهنگی، هنری و اجتماعی بسیج گیلان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان رشت و بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی و هنری که هر یک به سهم خود مشارکت می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اظهار امیدواری کرد: مجموعه اقداماتی که همزمان با سالروز شهادت میرزاکوچک در رشت دنبال می‌شود تا پایان امسال به تکمیل محوطه‌سازی آرامگاه دکتر حشمت طالقانی یکی از یاران میرزا کوچک و تکمیل المان این شهید در محله چله‌خانه منتهی شود.

کد خبر 458529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.