رانندگی در مه گرفتگی و بارندگی باید با سرعت مطمئنه باشد

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به وجود مه غلیظ در سطح شهر، گفت: در وضعیت مه رانندگان باید احتیاط بیشتری داشته باشند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند که میزان آن با توجه به اوضاع و احوال راننده، وسیله نقلیه در اختیارش و شرایط جوی موجود و معابری که در آن در حال رانندگی است انتخاب می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز صبح مه غلیظی بر سطح شهر حاکم بود ولی تا این ساعت حادثه‌ای در سطح شهر گزارش نشده است.

وی افزود: در وضعیت مه رانندگان باید احتیاط بیشتری داشته باشند که قطعاً رانندگان هوشمند و حرفه‌ای شیوه رانندگی در شرایط مه را درک می‌کنند چرا که در این شرایط دید محیطی راننده کم است همچنین عابران پیاده به درستی قابل رؤیت نیستند و مخاطرات رانندگی و احتمال تصادف افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص لغزندگی معابر و بزرگراه‌ها، تصریح کرد: مهمترین مشکلاتی که در بزرگراه‌ها در شرایط بارندگی وجود دارد احتمال نقص هندسی، شیب تند و جنس آسفالت بزرگراه‌ها بوده که نیازمند بررسی است.

وی در خصوص لزوم داشتن سرعت مطمئنه در رانندگی در شرایط مه، بارندگی‌ها و لغزندگی محورها، تصریح کرد: سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده با توجه به اوضاع و احوال خود، وسیله نقلیه در اختیارش و شرایط جوی موجود و معابری که در آن در حال رانندگی است آن را انتخاب می‌کند.

سرهنگ محمدی با تاکید بر اینکه سرعت مطمئنه پائین‌تر از سرعت مجاز است، افزود: ممکن است این سرعت به کمترین حد خود یا حتی توقف هم برسد یعنی در جایی راننده تشخیص دهد دیگر نباید حرکت کند و باید متوقف شود.

وی با بیان اینکه در شرایط مه یا بارندگی شدید و لغزندگی‌ها سرعت مطمئنه نجات دهنده است، افزود: با داشتن سرعت مطمئنه حتی در صورت وقوع تصادف خسارت بالایی ندارد.

کد خبر 458508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.