دستگیری شکارچی یک قلاده خرس در منطقه حفاظت شده دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری یک شکارچی خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده دنا خبر داد.

سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: صدای شلیک سه تیر در ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه هشتم آذرماه توجه مامورانی را که مشغول گشت و کنترل منطقه حفاظت شده دنا بودند، جلب می‌کند که ضمن برقراری تماس تلفنی با واحد فرماندهی در ستاد با استفاده از دوربین چشمی به رصد و پایش محل تیراندازی می‌پردازند.  پس از سه ساعت رصد منطقه، مأموران موفق می‌شوند سه نفر متخلف که بدون هماهنگی با مأموران یگان حفاظت وارد منطقه شده بودند را در همان محل شنیده شدن صدای تیر رؤیت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: محیط‌بانان پس از حدود چهار ساعت تلاش و پیاده روی در منطقه، یک نفر از آنها را دستگیر می‌کنند و دو نفر دیگر از آنها موفق به فرار می‌شوند.

هاشمی گفت: مأموران همچنین لاشه یک قلاده توله خرس قهوه‌ای سه ساله با جنسیت نر را که با شلیک گلوله از پا درآمده بود، کشف کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضائی با این اداره کل در شهرستان دنا و انتقاد از وقوع برخی بی‌رحمی‌ها توسط متخلفین به حیات وحش در فصل زمستان که به دامنه ارتفاعات می‌آیند، افزود: با همکاری و هماهنگی دادستان، ضمن تشکیل پرونده، متهم برای اعمال قانون به مراجع قضائی تحویل داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این شرایط خطرناک کرونایی و بارش‌های چند روز اخیر محیط‌بانان با جان و دل از حیات وحش دنا حفاظت می‌کنند و لازم است متخلفان بدانند در صورت هرگونه دست درازی به سرمایه ملی از برخورد قانونی در امان نخواهند بود.

هاشمی اضافه کرد: بر اساس قانون، جریمه حقوقی ناشی از شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای با جنسیت نر ۷۵ میلیون تومان و ماده آن ۲۲۵ میلیون تومان و جریمه کیفری آن تعیین شده است.

کد خبر 458489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.