واکنش رئیس شورا به بلیت ۱۵ هزار تومانی متروی تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: قیمت تمام شده بلیت مترو مبلغ قبلی نیست و ۱۵ هزار تومان است و براساس مصوبه قبلی یک سوم را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد. که درباره پنج هزارتومان مردم باید تصمیم‌گیری شود و پیشنهاد ایشان این بود که این اضافه سهم مردم باید توسط دولت و شهرداری پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه (امروز) یکشنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهردار تهران و معاونان وی با اعضای شورای شهر به صورت مجازی جلسه هم اندیشی داشتند و معاونان طرح‌های اولویت محور و تحقق‌پذیر را گزارش دادند و مقرر شد این جلسات در مورد طرح‌ها و پروژه‌ها ادامه یابد و نظرات اعضا و شهردار و معاونان وی با همدیگر برای مراحل پایانی سال آخر شورا هماهنگ شود.

وی با اشاره به جلسه امروز شورای شهر ادامه داد: صحن علنی امروز نیز به صورت ترکیبی برگزار و ۱۳ نفر از اعضا در صحن حضور داشتند و ۵ نفر به صورت مجازی به ما پیوستند و بحث‌ها و دستور جلسه را بررسی کردیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره آزاد نشدن کامل اوراق مشارکت حمل‌ونقل عمومی سال ۹۸ و درخواست بانک از شهرداری برای ارائه تضامین مربوط به سهم دولت از این اوراق تصریح کرد: در همان زمانی که اوراق مشارکت در مجلس به تصویب می‌رسد مشخص می‌شود چه کسی باید بازپرداخت را تضمین کند. در مورد اوراق مشارکت مربوط به شهرداری‌ها، ۵۰ درصد از آن توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری تضمین بازپرداخت می‌شود و به نظر می‌رسد بانک مرکزی و سیستم بانکی بند اضافی برای شهرداری‌ها ایجاد کردند که ضمن اینکه دولت تضمین می‌دهد، شهرداری‌ها هم باید تضمین کنند و این یک بروکراسی بیش از اندازه است که باید تصحیح شود.

وی ادامه داد: چرا وقتی دولت وام می‌دهد و اعتبار آن را تضمین می‌کند باید چنین اتفاقی رخ دهد؟ مگر اعتبار دولت آنقدر کم شده است که بانک‌ها از خود شهرداری هم تضمین می‌خواهند؟

هاشمی با اشاره به رایزنی با وزیر کار و رئیس بانک مرکزی گفت: با آقای شریعتمداری دراین باره صحبت کردم و برای آقای همتی هم پیغام فرستادم که این موضوع صحیح نیست که بگویند شهرداری اعتبار دارد اما دولت نه؛ این زیر سوال بردن دولت جمهوری اسلامی است. وقتی ماده ۶۲ برای این اوراق آمده است بانک‌ها به هیچ وجه نباید تضمینی را از شهرداری بگیرند و در گذشته به همین شکل بود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اگر این کار را می‌کنند دارند ظلم و خطا می‌کنند و شهرداری باید در کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کند تا موضوع زودتر بررسی شود تا اگر بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی در این زمینه وجود دارد باطل شود.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات معاون حمل‌ونقل و ترافیک مبنی بر افزایش قیمت بلیت مترو به پنج هزار تومان گفت: ایشان توضیح دادند که با توجه به افزایش قیمت‌ها و کم شدن تعداد مسافر قیمت تمام شده بلیت افزایش پیدا کرده است. الان در فصل بودجه‌ریزی هستیم و باید یارانه دولت در این بخش دیده شود.

او ادامه داد: به نظرم آقای مناف هاشمی خیلی به موقع این موضوع را مطرح کردند که قیمت تمام شده مبلغ قبلی نیست و ۱۵ هزار تومان است و براساس مصوبه قبلی یک سوم را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد. طبیعی است که الان باید پنج هزار تومان را دولت، پنج هزار تومان را شهرداری پرداخت کند اما درباره ۵ هزار تومان مردم باید تصمیم گیری شود و پیشنهاد ایشان این بود که این اضافه سهم مردم باید توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و نه اینکه بلیت گران شود و لازم است که هم دولت و هم شهرداری در پرداخت سهم خود اقدام کنند.

کد خبر 458303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.