علت کاهش دوران قرنطینه بیماران کرونایی چیست؟ 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) ممکن است به زودی مدت زمان قرنطینه مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را از ۱۴ روز به ۷ تا ۱۰ روز کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) امیدوار است که کاهش مدت زمان قرنطینه باعث شود افراد تمایل بیشتری داشته باشند که در یک دوره زمانی ۷ تا ۱۰ روزه خود را در منزل قرنطینه کنند. این مرکز از افرادی که در معرض ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، خواسته است تست کرونا بدهند، زیرا در صورتی که جواب تست آن‌ها منفی باشد، احتمال انتقال ویروس بسیار کم خواهد بود. هنوز نوع آزمایش کرونا و مدت زمان قرنطینه بیماران به طور قطعی مشخص نشده است.

از آنجایی که حداکثر ۱۴ روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس کووید -۱۹، علائم بیماری پدیدار می‌شود از افراد خواسته شده است در صورتی که در معرض این بیماری قرار گرفتند، به مدت ۱۴ روز خود را در منزل قرنطینه کنند. برخی محققان معتقد هستند که تقریباً نیمی از افراد مبتلا به بیماری کرونا پنج تا ۱۰ روز پس از اینکه در معرض ویروس قرار گرفتند، متوجه علائم آن شدند و تنها درصد کمی از آنها علائم بیماری کرونا را پس از ۱۴ روز تجربه کردند.

به گفته محققان در صورتی که افراد واقعاً خود را در منزل قرنطینه کنند و تا حد امکان برای خرید از منزل خارج نشوند، می‌توان دوران قرنطینه را کوتاه‌تر کرد. در حال حاضر سازمان CDC اعلام کرده است که افراد باید پس از آخرین تماس نزدیک با بیماران مبتلا به کرونا، به مدت ۱۴ روز خود را در منزل قرنطینه کنند. تماس نزدیک به معنای قرار گرفتن در فاصله دو متری فرد مبتلا به کرونا به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر، مراقبت کردن از فرد آلوده به ویروس، قرار گرفتن در معرض عطسه یا سرفه بیمار کرونایی، استفاده از ظرف غذا یا نوشیدنی مشترک با فرد بیمار است.

چند کشور اروپایی مانند بلژیک، آلمان و فرانسه، مدت زمان قرنطینه بیماران کرونایی را کوتاه‌تر کرده‌اند. البته متخصصان در حال بررسی اثرات کوتاه‌تر شدن دوران قرنطینه هستند تا متوجه شوند آیا لازم است این زمان کاهش پیدا کند.

کد خبر 458246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.